شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رزمایش پرچم آبی

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سوت پایان انتخابات عراق زده شد

مراکز اخذ رای و صندوق‌های رای عصر امروز یکشنبه در سراسر عراق بسته شدند تا روند رای ‌گیری در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ پایان یابد. این پنجمین انتخابات عراق از سال ۲۰۰۳ است.به نقل از سایت شبکه المیادین، همانطور که کمیسیون انتخابات قبلا اعلام کرده بود که ساعت رای گیری تمدید نمی‌شود از بسته شدن مراکز اخذ رای خبر داد. کمیسیون عالی انتخابات اعلام کرد، مراکز اخذ رای ساعت شش به وقت محلی بسته خواهند شد و هیچ تمدیدی در کار نیست. این کمیسیون افزود، پس از قرعه‌کشی برای انتخاب مراکز شمارش دستی آرا، شمارش آرا بلافاصله آغاز شد. همه حوزه‌های انتخابی عراق بنا به اعلام قبلی کمیسیون انتخابات عراق، راس ساعت شش عصر به وقت محلی بسته شدند. منابع نظامی نیز گفتند، ارتش صندوق‌های رای را از طریق بالگرد به مقرهای نظامی منتقل و از آنجا به بغداد بردند. ارتش قرار است تا زمان انتقال صندوق‌های رای از تمام استان‌ها به بغداد در حالت آماده باش بماند. کمیته عالی امنیتی عراق امروز دستوراتی قاطع درباره افزایش تدابیر امنیتی و محافظت از مراکز رای‌گیری صادر کرد. این کمیته افزود: دستور داده شده تا تدابیر امنیتی برای محافظت و مراقبت از مراکز رای‌گیری و مخازن کمیسیون مستقل انتخابات بعد از پایان رای‌گیری به منظور حفظ صندوق‌های رای لحاظ شود. ده‌ها منور آسمان پایتخت را در میان شادی عراقی‌ها در پی اعلام بسته شدن مراکز اخذ نورانی کردند. مردم عراق یکشنبه برای شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفتند. این انتخابات یک سال زودتر از موعد مقرر و پس از برکناری دولت قبل در جریان اعتراضات مردمی ۲۰۱۹ علیه فساد برگزار شده است. طبق بیانیه رسمی کمیسیون انتخابات ۲۴.۹ میلیون عراقی از حدود ۴۰ میلیون نفر حق رای دادن در روند رای گیری را دارند و ۱۴.۳ میلیون عراقی نیز کارت الکترونیکی شرکت در انتخابات را دریافت کرده‌اند. ستاد اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق طرح امنیتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی را موفقیت‌آمیز خواند. در این راستا سعد معن،‌ مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت کشور اعلام کرد، طرح امنیتی ویژه انتخابات بسیار منعطف بود و تمام خیابان‌ها باز هستند و هیچ ممنوعیت آمد و شدی وجود نداشت. معن افزود: در دو ساعت پایانی شاهد حضور گسترده مردم در مراکز اخذ رای بودیم و کمیته کالی تامین امنیت انتخابات طرح کارآمدی برای تضمین امنیت روند انتخابات داشت. او ادامه داد: طرح امنیتی ما تا حد زیادی روی تلاش اطلاعاتی مبتنی بود و از تمام توان بخش‌ها براساس تخصصات‌شان استفاده شد. معن تصریح کرد: برخی ناظران بین‌المللی و خبرنگاران از وضعیت امنیتی، ثبات و فضای انتخابات تعجب کردند. سرلشکر معن در پایان با اشاره به اینکه صندوق‌های رای از طریق هوایی به بغداد منتقل خواهد شد، اظهار کرد:  ۱۹۰ نفر به دلیل تخلف در تصمیمات کمیته امنیتی انتخابات بازداشت شدند.

منبع:ایسنا

اسرائیل میزبان "پرچم آبی" شد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی دو هفته آینده در اراضی اشغالی میزبان رزمایش هوایی مشهور به "پرچم آبی" خواهد بود.به نقل از سایت النشره، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش‌های هوایی بین‌المللی موسوم به "پرچم آبی" به فرماندهی نیروی هوایی این رژیم تقریبا ظرف دو هفته آینده آغاز خواهند شد. طبق این بیانیه، در چارچوب فراهم کردن مقدمات این تمرینات، هواپیماهای کشورهای شرکت‌کننده عصر سه‌شنبه در اراضی اشغالی به زمین نشستند. در این بیانیه آمده است: نیروی هوایی کشورهای ایتالیا، آمریکا، انگلیس، آلمان، هند، یونان و فرانسه در این تمرینات شرکت خواهند کرد. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که نیروهای هوایی شرکت‌کننده در این رزمایش، سناریوهای مختلفی از جمله مقابله با تهدیدات هوایی و موشک‌های زمین به هوا، پرواز در مسیرهای ناشناخته و دیگر موارد را تمرین خواهند کرد.

منبع:ایسنا

ایران نائب قهرمان جهان شد

دارنده مدال طلای المپیک، چهارمین و آخرین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۱ را بر گردن آویخت تا کشتی فرنگی ایران با نتیجه تاریخی ۴ طلا و ۲ برنز به کار خود در رقابت های جهانی نروژ پایان دهد. در ادامه رقابت های ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو و آخرین نماینده کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی نروژ، در دیدار نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم، برابر نظیر عبدالله یف از روسیه به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت. ۳ دقیقه نخست این مبارزه با نتیجه یک بر صفر به سود گرایی که به دلیل کم کاری حریف داده شد، به پایان رسید. گرایی در تایم دوم با اجرای فن کمر که چند بار کشتی گیر روس در تایم‌ نخست مانع آن شده بود، موفق به کسب ۴ امتیاز دیگر شد تا ۵ بر صفر جلو بیفتد.کشتی گیر روس در ادامه موفق به خاک کردن گرایی شد و ۲ امتیاز گرفت و در این مبارزه در نهایت با برتری ۵ بر ۲ گرایی به پایان رسید. گرایی پیش از این در دور اول استراحت کرد، سپس تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن را ضربه فنی کرد و در ادامه نیز مقابل حسرت جعفراف از آذربایجان ۱۱ بر صفر پیروز شد. وی سپس در مرحله نیمه نهایی مقابل راماز زویدزه دارنده مدال های طلای جوانان جهان و نقره زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان در حالیکه تا ثانیه پایانی مبارزه ۶ بر ۴ عقب بود، در نهایت با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد. پیش از این میثم دلخانی در دیدار نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم برابر لری ابولادزه از گرجستان به برتری ۵ بر ۴ رسید و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد. به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت های جهانی نروژ، با کسب ۴ مدال طلا توسط میثم دلخانی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷، محمدهادی ساروی در ۹۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و ۲ مدال برنز محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم، پس از روسیه بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد. محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلوگرم پنجم شد و سجاد عباس پور در ۵۵، مهرداد مردانی در ۶۰ و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند. کشتی فرنگی ایران آخرین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان توسط حمید سوریان به مدال طلا رسیده بود و در این دوره با کسب ۴ مدال طلا و ۲ برنز بهترین‌ نتیجه مدالی تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار مسابقات جهانی را به دست آورد. تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان با یک مدال طلای حمید سوریان، یک نقره امید نوروزی و ۲ برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی برای نخستین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد.

منبع:ایسنا

رئیسی به استاندار جدید تهران ماموریت داد

رئیس جمهوری نگاه ویژه اعضای دولت به رفع مشکلات استان تهران را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف باید برای رفع مشکلات استان تهران همکاری کنند و این همکاری می‌تواند به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به اهداف سفرهای استانی گفت: دولت باید در همه نقاط کشور حضور یابد، چرا که در بسیاری از موارد برخی طرح‌ها که دچار وقفه بی‌دلیل شده‌اند، با پیگیری‌های مدیران ارشد در جریان بازدید حضوری، فعال می‌شود. وی همچنین استفاده جامعه از اینترنت و ارتباطات را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: باید برای اتصال روستاهای فاقد شبکه ارتباطات؛ اقدامات ضروری انجام شود تا دانش‌آموزان، مشکلی در این زمینه نداشته باشند. رئیس جمهوری برنامه‌ریزی برای اصلاح الگوی مصرف در بخش های آب، برق و انرژی را ضروری دانست و گفت: در این زمینه انجام اقدامات بنیادین و پایدار برای جلوگیری از اتلاف و استفاده بی‌رویه ضرورت دارد. رئیسی  همچنین با اشاره به موضوع رمزارزها و اهمیت ساماندهی آن، گفت: با توجه به اینکه استخراج رمزارزهای فاقد مجوز، می‌تواند مشکلاتی در شبکه برق کشور ایجاد کند، ضرورت دارد با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط، مقررات استخراج رمزارزها بازنگری شود. وی همچنین بر رسیدگی و رفع مشکلات ساکنان مناطق نفت‌خیز کشور، از جمله ساکنان جزیره خارک تاکید کرد و گفت: ساکنان این مناطق مردمانی مؤمن، مقاوم و اهل کار و تلاش هستند و همه دستگاه‌های دولتی هرگونه خدمت‌رسانی و رفع مشکلات آنان در بخش زمین، آب و فاضلاب را وظیفه خود می‌دانند. رئیس جمهوری در ادامه به مشکلات ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: دولت و شهرداری‌ها وظیفه دارند از ابتدا از احداث بناهای غیرمجاز جلوگیری کنند. رئیسی همچنین در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته ناجا گفت: نیروی انتظامی در حوزه امنیت، پیشگیری از جرم، ارائه خدمات انتظامی و برقراری انضباط اجتماعی، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و همکاری دولت و نیروی انتظامی در ایجاد آرامش، امنیت و نظم اجتماعی تأثیرگذار است. وی در بخش دیگری از سخنان خود پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به محسن منصوری به عنوان استاندار تهران، با اشاره به مشکلات و اولویت‌های استان تهران، گفت: رفع آلودگی هوا در تهران یکی از مسائل حیاتی است و معتقدم اگر در این زمینه قانون مصوب مجلس با دقت اجرا شود، بخش زیادی از آلودگی هوای تهران برطرف می‌شود. رئیس جمهوری نگاه ویژه اعضای دولت به رفع مشکلات استان تهران را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف باید برای رفع مشکلات استان تهران همکاری کنند و این همکاری می‌تواند به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود. رئیسی همچنین استاندار تهران را به فعال کردن شبکه استانی تهران و ارتباط مستمر با مردم استان از این شبکه تلویزیونی فرا خواند.

منبع:ایسنا

یک دهه شصتی استاندار تهران شد

اعضای دولت طی جلسه‌ای که عصر یکشنبه برگزار شد، پس از بررسی سوابق و برنامه‌های محسن منصوری، وی را به عنوان استاندار تهران تعیین کردند. منصوری متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه تهران است. وی پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بنیاد علوی، مدیرعامل و عضو مؤسس و هیأت مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، مشاور نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران، معاون حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر دفتر همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور بوده است.

منبع:ایسنا

ایران و کره بدون تماشاگر شد

دیدار تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود بعد از حدود یک ماه اطلاع رسانی و ابراز امیدواری مسئولان فدراسیون فوتبال برای حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار ایران و کره جنوبی، در فاصله ۴۸ ساعت تا این دیدار، حضور تماشاگران در این دیدار لغو شد. فدراسیون فوتبال دقایقی قبل اعلام کرد: «دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی  از رقابتهای مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز سه شنبه ۲۰ مهرماه، راس ساعت ۱۷ بدون حضورتماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.» این اتفاق در حالی است که از روزهای گذشته تاکنون اعداد و ارقام مختلفی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی اعلام شده بود اما در نهایت هیچ تماشاگری در این دیدار حاضر نخواهد شد و تیم ملی نمی‌تواند همانند کشورهای منطقه و آسیا، از امتیاز میزبانی در خانه بهره‌مند شود. در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال نامه نگاری های لازم برای اخذ مجوز حضور تماشاگران از فیفا و AFC را انجام نداده است، وجود داشت که با توجه به ممنوعیت حضور تماشاگران در این دیدار، به نظر می‌رسد این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته است.

منبع:ایسنا

خبرسازی رسانه‌های آذربایجان تکذیب شد

برخی رسانه‌های آذربایجانی در خبری کاملا کذب مدعی ورود نیروهای نظامی کشورمان به خاک آذربایجان در جنگ 44 روزه سال گذشته قفقاز شده‌اند. این خبرسازی مشکوک که در مقطع کنونی با هدف التهاب‌آفرینی و ایجاد جو ضدایرانی در فضای داخل آذربایجان صورت گرفته با ارائه اطلاعات دروغ سعی کرده ایران را متهم به تجاوز نظامی به خاک آذربایجان در منطقه زنگیلان و روستای سلطانلی کند.  در این خصوص یک منبع آگاه در وزارت نیرو ضمن گله‌مندی از تحریف واقعیات از سوی رسانه‌های آذربایجانی به «نورنیوز» گفت: ایران در سال 2016 به رغم اشغال منطقه زنگیلان و سلطانلی از سوی ارمنستان و برای تثبیت حاکمیت جمهوری آذربایجان در مناطق اشغالی، قرارداد احداث مشترک یک سد بر روی رودخانه ارس را با باکو امضا کرد و طبق توافق طرفین، مسئولیت تامین امنیت سد در دو ‌طرف مرز به ایران واگذار شد. بر اساس توافق طرفین مقرر گردید بعد از رفع اشغال اراضی آذربایجان، طی توافقی جدید برقراری امنیت سد در بخش آذری به باکو تحویل داده شود. این منبع افزود: در جریان جنگ 44 روزه قفقاز، نیروهای نظامی آذربایجان در زمان پیشروی برای آزادسازی مناطق اشغالی، بدون توجه به توافق  قبلی و با استنکاف از روشن کردن جزییات فنی و امنیتی و تبیین شرایط جدید، تقاضای خروج نیروهای ایرانی محافظ سد از قسمت شمالی را داشتند که به هیچ‌وجه منطقی و امکان پذیر نبود. او افزود: مدتی بعد با تفاهمات صورت گرفته میان وزارت نیرو و وزارت انرژی جمهوری آذربایجان طی مراسمی با حضور فرماندهان ‌مرزبانی دو کشور، تامین امنیت قسمت شمالی سد به نیروهای آذربایجانی واگذار شد. لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اشغال سرزمین آذربایجان از منافع و ثروت آذربایجان در سد مشترک بر روی ارس حفاظت نموده و پس از پایان اشغال، بخش آذری سد را طی تشریفاتی رسما به طرف آذری تحویل داده است. این دست خبرسازی‌های جهت‌دار، خلاف حسن همجواری بوده و گمانه‌ها در خصوص اثرگذاری کشورهای متخاصم ایران بر سیاست‌های آذربایجان در قبال ایران را تقویت می‌کند، حال آنکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تمامیت ارضی همه کشورهای همسایه احترام گذاشته و بر این اصل اهتمام دارد.

منبع:تسنیم

سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور شد

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با صدور حکمی سعید محمد را به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرد.متن حکم رئیس‌جمهور به این شرح است: جناب آقای دکتر سعید محمد دبیر محترم شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی پیرو ابلاغ حکم شماره ۹۶۳۹۰ مورخ ۱۴۰۰/۶/۲۹ وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، نظر به مراتب تخصص و سوابق علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این حکم به‌ سمت «مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی» نیز منصوب می‌شوید تا با استناد به ماده (۶) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۲/۰۶/۰۷ مجلس شورای اسلامی و ماده (۱۸) اساسنامه سازمان‌های مذکور نسبت به «صدور احکام رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان‌های مناطق آزاد» پس از مشورت با وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی اقدام نمائید. انتظار دارد ضمن بهره‌گیری مطلوب از کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود و با انتخاب افراد صالح و کارآمد در پشتیبانی از ایجاد اشتغال سالم و مولد، نقش‌آفرینی مؤثر در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، تلاش در جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و پیشبرد عمران، آبادانی و کمک به توسعه اقتصادی کشور و نظارت لازم به منظور پیشگیری از بروز هرگونه فساد و روابط ناسالم در مناطق آزاد مجدانه کوشا باشید. توفیقات روزافزون شما را در انجام وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم. پیش از این وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی، سعید محمد را به سمت دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب کرده بود.

منبع:مهر

پلیس الکترونیک چند گام جلو افتاد

سردار علی اکبر جاویدان به مناسبت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های گرامیداشت هفته ناجا دیدار با رسانه‌های استان است، اظهار کرد: خبرگزاری مهر یکی از خبرگزاری‌های فعال و هم‌قدم در مسیر نظام و انقلاب است.فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ناجا یک سازمان خدوم، مورد تأیید رهبری و اعتماد مردم است، بیان کرد: این سازمان یک نیروی حاکمیتی و مردمی است که بخش مردمی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه نیروی انتظامی در هر زمان و هر جایی توانسته است با موفقیت طرحی را اجرایی و عملیاتی کند، مردم را در کنار و همراه خود داشته است.جاویدان به شعار امسال هفته ناجا پلیس هوشمند و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: این شعار ترکیبی از مفاهیمی است که بار اجرایی و امنیتی دارد.وی با تاکید بر اینکه امروزه هوشمندی پلیس یک ضرورت است، افزود: با توجه به رشد فناوری و تجهیزات و ارتقا راه‌های ارتباطی در دنیای امروزی ضرورت دارد که پلیس نیز همگام با رشد فناوری در جهت ارتقا خدمات رسانی به مردم، پیشگیری از جُرم، مدیریت تخلفات و جرایم و رسیدگی، مقابله و مبارزه با پشتی‌ها و بی‌قانونی‌های قانون شکنان به‌روز و هوشمند شود.جاویدان با بیان اینکه شرایط و بستر هوشمندسازی ناجا در کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور طی سال جاری فراهم شده است، ادامه داد: هم اکنون ارائه خدماتی به مردم در حوزه‌های مختلف از جمله گواهینامه، گذرنامه، رعایت حقوق شهروندی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، ترافیک، تعامل با دستگاه‌های قضائی و نهادهای امنیتی در کرمانشاه در بستر الکترونیک انجام می‌شود.وی خاطر نشان کرد: ۲۰ درصد از پرونده‌ها به صورت الکترونیکی به دستگاه قضائی ارسال می‌شود و نیز بیش از ۹۰ درصد مطالبات دستگاه قضائی از طریق این بستر به ضابطین ابلاغ و اجرایی می‌شود.جاویدان به ارتباط الکترونیکی با دستگاه قضائی و پزشک قانونی اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر ارسال پرونده‌ها به دادگستری از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌شود و به‌زودی نیز ارتباط تصویری بین متهمین در کلانتری‌ها با مراجع قضائی در استان کرمانشاه برای پیشگیری از ترددها، کاهش هزینه‌ها و… برقرار می‌شود.فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر در حوزه فناوری عقب بمانیم امنیت جامعه خدشه‌دار می‌شود، تاکید کرد: در کنار هوشمندسازی پلیس، بحث امنیت پایدار در کشور نیز یک ضرورت است چراکه در سایه امنیت است که بخش‌های مختلف می‌توانند رشد و پیشرفت کنند. جاویدان با تاکید بر اینکه امنیت خوب و پایداری در کشور و خصوصاً کرمانشاه با وجود تنوع قومی و مذهبی وجود دارد، گفت: دشمن برای ناامن کردن این استان شیطنت‌ها و سرمایه گذاری زیادی انجام داده است. وی ادامه داد: وقتی به ریشه گروهک‌های ضد انقلاب مانند پژاک، کومله و دموکرات نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اینها به دنبال پایگاه در استان‌های مرزی خصوصاً در کرمانشاه به دلیل وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف و تفرقه اندازی بین آنها هستند، اما با درایت مردم و پا در میانی بزرگان و مدیریت خوب این استان تفرقه نمودی ندارد. وی با تاکید بر اینکه برای تداوم این امنیت به همکاری و همراهی تمام دستگاه‌ها نیاز است، گفت: امنیت ملی و بین‌المللی ایران اسلامی یک امنیت با پشتیبانی مردمی، پایدار و مقتدرانه است. جاویدان با بیان اینکه هفته ناجا یک نگاه ظرفیتی به این سازمان است، تصریح کرد: این هفته علاوه بر اینکه فرصتی برای بیان توانمندی‌ها و قابلیت‌های ناجا به عنوان یک سازمان عظیم و خدوم به مردم است، همچنین موقعیتی برای ارتباط بیشتر و مؤثرتر با اصحاب رسانه، نخبگان، اساتید، علما، مسئولین سیاسی، نیروهای مسلح و… و نیز تقویت و انسجام درون سازمانی و تقدیر و گرامیداشت خانواده معظم شهدا، ایثارگران پیشکسوتان است.

منبع:مهر

موسیقی کتول گلستان ثبت ملی شد

سارا اخوت اظهار داشت: با توجه به پتانسیل موسیقی مقامی کتول و همچنین وجود اساتید و مفاخر بسیار در این منطقه، اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به‌ عنوان متولی ثبت آثار واجد ارزش گلستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت ملی موسیقی کتول به نام این استان را در دستور کار قرار داد و در نهایت در جلسه اخیر کمیته میراث‌ فرهنگی ناملموس وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، موسیقی مقامی کتولی در فهرست آثار میراث ناملموس ملی به ثبت رسید. وی خاطرنشان‌ کرد: موسیقی کتولی به‌ عنوان یک هنر ریشه‌دار، یکی از مهم‌ترین و کهن‌ترین موسیقی‌های نواحی ایرانی است که طی سال‌ها در این منطقه نواخته می‌شده و هم‌ اکنون نیز از جمله مقام‌های موسیقایی مهم کشور است که اساتید و هنرمندان بسیاری در معرفی و انتقال آن به نسل امروز نقش‌آفرینی کرده‌اند. وی بیان داشت: قیطان بافی قوم قزلباش، مهارت تهیه و کارکرد لباس عروس قزاق، فن و مهارت ساخت تنورهای سنتی، مهارت پخت غذای سنتی چکدرمه قوم ترکمن، مهارت پخت غذای سنتی کامجدان شاهکوه و مراسم آیینی سنتی وادوش از دیگر آثار ثبت‌ شده اخیر گلستان است. معاون میراث فرهنگی گلستان گفت: پیش‌ از این ۸۶ اثر در حوزه میراث‌ فرهنگی ناملموس از این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود که با ثبت این هفت اثر، مجموع میراث‌ فرهنگی ناملموس گلستان در فهرست آثار ملی به ۹۳ اثر رسید اخوت اظهار امیدواری کرد که با ثبت آثار فرهنگی، تاریخی، طبیعی، صنایع‌ دستی، میراث معنوی و ناملموس گلستان و معرفی هر چه‌ بهتر آن، گام‌های ارزنده‌ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند برداشته شود. بخشی از موسیقی‌های سریال معروف پایتخت در همه قسمت‌ها، موسیقی مقامی کتولی است که توسط یک گروه از هنرمندان موسیقی کتولی شهرستان علی‌آباد کتول ساخته شده است.

منبع:ایرنا

سکه بازهم ریزش کرد

در ساعت ۱۳ یکشنبه ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۶۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۹۳۲ هزار تومان شد. همچنین اُنس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر در قیمت یک‌هزار و ۷۵۷ دلار و ۹۴ سنت باقی ماند. مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. اگرچه امروز انس جهانی طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی ثابت بود اما نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی کاهش یافت و در نتیجه قیمت سکه‌های طرح جدید و قدیم به ترتیب ۱۶۰ و ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۳ هزار تومان نیز افت بها داشت. 

منبع:ایرنا

ارزهای رمزنگاری به لیست منفی چینی ها رفت

"فهرست منفی" چین جزئیات بخش ها و صنایعی را نشان می دهد که برای سرمایه گذاران چینی و خارجی ممنوع است.نهادهای نظارتی در چین امسال تجارت و استخراج ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع کردند. بانک مرکزی این کشور هم ماه گذشته متعهد شد فعالیت های "غیرقانونی" ارزهای رمزنگاری شده را پاکسازی کند. این محدودیت ها باعث شد تا مبادلات ارزهای رمزپایه برای کاربران چینی با مشکل مواجه شود. با این حال، کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین اعلام کرد که پیش نویس لیست صنایع ۲۰۲۱ که سرمایه گذاری در آنها محدود یا ممنوع است، از ۱۱۳ مورد در سال ۲۰۲۰ به ۱۱۷ مورد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، چین همچنین کنترل گفتمان عمومی در جامعه را تشدید کرده و کسب و کارهای اینترنتی و خبری را به دلیل آلوده کردن فضای فکری جامعه محدود کرده و از شرکت های تلفن همراه خواسته است تا انتشار شایعات و مطالبی که ارزش های اصلی سوسیالیسم را نقض می کند، حذف کنند. کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین همچنین اعلام کرد که سرمایه گذاری «غیر دولتی» در فعالیت های مختلف رسانه ای از جمله پخش مستقیم اخبار، جمع آوری، ویرایش و پخش اخبار را متوقف می کند.

منبع:ایرنا

اوجی خبرهای خوب نفتی داد

وزیر نفت گفت: خبرهای خوبی در زمینه قراردادهای نفتی، میعانات نفت و تهاتر نفت در راه است. آقای جواد اوجی در کمیسیون صنایع مجلس حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینکه بزودی خبرهای بسیار خوبی در زمینه تنوع قراردادهای نفتی و میعانات نفت و همچنین تهاتر نفتی اعلام خواهد شد، گفت: با توجه به نیاز دنیا به انرژی و با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه سیاست خارجی برای فروش نفت به صورت تهاتری در دستور کار ما قرار گرفته است، در این زمینه تهاتر نفت با کالا و سرمایه گذاری از روش‌هایی است که انجام خواهد گرفت. آقای اوجی افزود: هر سرمایه گذاری که بخواهد در زمینه بخش‌های پایین دستی و بالادستی نفت سرمایه گذاری کند، در قبال اقدامات انجام داده خود می‌تواند نفت و میعانات گازی به صورت تهاتر دریافت کند. وزیر نفت همچنین گفت: در این جلسه امروز کمیسیون صنایع مجلس، گزارش مفصلی در خصوص بخش‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین چگونگی سرمایه گذاری در این بخش‌ها و توسعه صنعت نفت به نمایندگان ارائه شد.

منبع:شبکه خبر

گاز در اروپا کم آورد

ترس از به وجود آمدن بحران گازی در کشورهای عضو ‏اتحادیه اروپا، باعث شده ‏است که قیمت این فراورده ‏فراتر از حد انتظار افزایش یابد. باوجود اعلام آمادگی روسیه برای ارسال گاز بیشتر به اروپا از طریق ‏اوکراین، کارشناسان درخصوص ترکیدن این خطوط لوله ـ که چندین دهه تعمیر نشده ـ براثر افزایش فشارگاز، هشدار داده اند. ‏روسیه ۲ ماه پیش از اتمام طرح خط لوله ‏گازی "نورد استریم ۲" خبر داد که تحویل گاز ‏روسیه را به آلمان دو برابر می‌کند. خط لوله گاز "نورد استریم ۲" با ظرفیت ۵۵ میلیارد ‏متر مکعب، گاز روسیه را در زیر دریای بالتیک به اروپا می‌رساند.

منبع:شبکه خبر

فلک الافلاک سنددار شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان از صدور سند قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.علی اکبر باقری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان گفت: در راستای صیانت از اموال و حقوق دولتی و تعامل با تمامی ارگان‌های دولتی در سال جاری، سند کاداستر شش‌دانگ عرصه و اعیان قلعه فلک الافلاک صادر گردید. وی افزود: سند قلعه فلک الافلاک به مساحت قریب ۲۰۳ هزار مترمربع برابر ماده ۲۱ قانون ثبت تحت پلاک ۴۰۳ اصلی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صادر شده است. مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان خاطرنشان کرد: نقشه برداری قلعه توسط نقشه برداران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان و از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده است. باقری با بیان اینکه قلعه فلک الافلاک یا " دژشاپورخواست " در دوران ساسانیان ساخته شده، اما در دوران قاجار نام آن به قلعه فلک الافلاک تغییر یافته است، یادآور شد: این قلعه بر فراز تپه‌ای در خرم آباد واقع شده که در گذشته دوازده برج درون قلعه خرم آباد قرار داشت که تنها هشت مورد ازآن‌ها توانستند از گذر زمان جان سالم به در ببرند. وی ادامه داد: این بنا در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸ با شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و هم اکنون تبدیل به موزه‌ای شده که آثار ارزشمندی در آن نگهداری می‌گردد؛ همچنین درون قلعه نیز آزمایشگاهی مجهز برای مرمت اشیا باستانی ساخته شده که در کنار آن کتابخانه‌ای با کتب نفیس قرار دارد.

منبع:شبکه خبر

اجلاس خبرگان رهبری به تعویق افتاد

دبیرخانه مجلس خبرگان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زمان برگزاری نهمین اجلاس خبرگان رهبری به زمان دیگری موکول گردید.به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری؛ متن اطلاعیه دبیرخانه مجلس خبرگان به این شرح است: باسمه تعالی بدینوسیله به استحضار نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری می‌رساند بنا بر تصمیم جدید هیئت رئیسه محترم خبرگان، زمان برگزاری نهمین اجلاس رسمی این مجلس که پیش‌تر ۲۰ مهرماه اعلام شده بود به تاریخ دیگری که متعاقباً اعلام خواهد شد، موکول گردید. دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

منبع:شبکه خبر

هرمزگان لرزید

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر امشب یکشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ، ساعت۱۹:۴۱:۲۷ شهرستان رویدر در هرمزگان را لرزانده است. این زمین لرزه در در عمق ۱۸ کیلومتری زمین رخ داده و تا این لحظه گزارشی از خسارات احتمالی دریافت نشده است.مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تیم‌های پایگاه هلال احمر و اعضای خانه هلال هرمزگان به همراه تیم اعزامی این جمعیت از بندر خمیر درحال بررسی وضعیت رویدر هستند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم گفت: تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور داشته و مشغول بررسی شرایط هستند.

منبع:خبرنگاران جوان

کارآزمایی واکسن برکت آغاز شد

حجت الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام که کارآزمایی واکسن برکت روی سنین ۱۲ تا ۱۸ سال پس از اخذ مجوز شروع می‌شود.او نوشت: ‏مدارک لازم برای کارآزمایی واکسن برکت برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تحویل وزارت بهداشت شده و پس از صدور مجوز کارآزمایی آغاز می شود. تا الان بیش از ۷/۵ میلیون دز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده.حدود ۹ میلیون واکسن دیگر هم پس از طی مراحل کنترل کیفیت تحویل خواهد شد.

منبع:خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha