شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضوانی قزوین

حوزه / امام جمعه شهرستان بویین زهرا گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک پیام و سخنرانی معمولی نیست، بلکه سند بالادستی نظام است که بر پایه نظریه انقلابی نگاشته شده و باید به صورت کاربردی با آن رفتار شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازقزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی، صبح امروز در نشستی با ائمه جماعات و روحانیون شهرستان بویین زهرا، ضمن تبریک دهه وقف گفت:  با اقدامات فرهنگی که انجام شده مردم تا حدودی به وقف و مزایای آن آشنا شده‌اند، اما باید باز هم اقدامات فرهنگی مناسبی صورت گیرد تا این مهم بیش از گذشته در بین مردم و خانواده‌ها نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: واقفان در مسیر حل مشکلات جامعه حرکت کنند و وقف خود را در مسیر نیاز های عمومی جامعه انجام دهند، چرا که وقف یکی از مهمترین سنت های دین اسلام است و باید هه مردم جامعه در این مسیر حرکت کنند.

رضوانی ادامه داد:  مناسب‌ترین راه اشاعه و احیای فرهنگ وقف، عمل به وقف‌نامه است؛ به این معنی که اگر به اصل وقف‌نامه عمل شود و درآمد موقوفات، در چهارچوب وقف‌نامه صرف و خرج شود؛ مردم آثار و برکات وقف را می‌بینند و به انجام وقف تشویق می‌شوند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا  تصریح کرد: مهمترین عرصه جهاد روحانیت در شرا یط کنونی دمیدن روح نشاط و امید در جامعه و تبیین و روشنگری گفتمان امامین انقلاب اسلامی است و اقدام در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است

وی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک پیام و سخنرانی معمولی نیست، بلکه سند بالادستی نظام است که بر پایه نظریه انقلابی نگاشته شده و باید به صورت کاربردی با آن رفتار شود.

حجت الاسلام رضوانی بیان کرد: این بیانیه به‌ عنوان چراغ راه باید نصب‌العین قرار گیرد و در قالب واحد درسی یا بخشی از یک واحد درسی در دانشگاه تدریس و بر روی آن کار علمی و پژوهشی صورت گیرد و تبدیل به فعالیت‌های فرهنگی و گفتمان جامعه شود.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب  باید به عنوان نقشه راه، با تلاش همه دست اندرکاران اجرایی شود چراکه راهگشا و ضامن پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود.

وی اظهار کرد:  باید رسانه‌ها، روحانیت و مسئولان هر کدام برای تبیین و اجرایی‌کردن بیانیه  گام دوم انقلاب به وظایف خود عمل کنند، به موضوعات آن پرداخته شود و اجازه ندهیم این مهم تنها به چند سخنرانی و جلسه ختم شود.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک پیام معمولی نیست

 انتهای پیام /

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک پیام معمولی نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha