پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نایین

حوزه/ استاد حوزه خواهران، انگیزه طلبه شدن را مهمتر از استعداد طلبگی دانست و گفت: استعداد، مهمترین معیار برای موفقیت در طلبگی نیست؛ اهمیت کشف استعداد، مدیریت استعداد و در نهایت تقوا و شخصیت باید منشاء نظم و مدیریت استعداد باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، پریسا عرب، استادمدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) نایین در جمع طلاب جدید الورود این مدرسه گفت: طلاب با کسب علوم دینی، تهذیب نفس و با هدف کسب رضای الهی به ترویج و تبلیغ دین در جامعه بپردازند.

استاد حوزه خواهران عنوان کرد: بصیرت، آگاه به زمان بودن، شور و نشاط انقلابی و جهادی، لازمه و اساس کار طلبگی است.

وی اظهار کرد: اساساً دین در انسان نشاط ایجاد می‌کند، خیلی تفریحات هستند که نشاط‌ آورند، اما نشاطی که از دین باوری و دینداری حاصل می شود، بسیار عمیق تر است.

عرب، انگیزه طلبه شدن را مهمتر از استعداد طلبگی دانست و گفت: استعداد، مهمترین معیار برای موفقیت در طلبگی نیست؛ اهمیت کشف استعداد، مدیریت استعداد و در نهایت تقوا و شخصیت باید منشاء نظم و مدیریت استعداد باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران، احساس خوشبختی را از ضرورت‌های طلبگی بیان کرد و ادامه داد:  صبر و پشتکار در علم آموزی، عامل رشد روحی و معنوی می شود و طلبه ها نه تنها در زمان کسب علم، بلکه در تمام مراحل زندگی نباید از آن غافل شوند.

عرب گفت: فردی که می خواهد در حوزه تحصیل کند باید با انگیره قوی وارد حوزه علمیه شود و با جدیت و پشتکار علوم دینی را فرا بگیرد و در عین حال از تهذیب نفس غافل نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha