جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان خدمت رسانی به مردم را توفیقی الهی برشمرد و گفت: زمانی که توان انجام کاری وجود دارد و انسان مسئولیتی را می‌پذیرد، باید متعهد شود تا با عبور از منافع شخصی، سیاسی و حزبی، آنچه منافع مردم است را تامین ‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با سید مسعود حسینی شهردار و اعضای شورای شهر همدان، با تبریک به شهردار منتخب، بر لزوم خدمت رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مردم تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از شرط‌های مهم در پیشبرد اهداف و مقاصد شهرداری و مدیریت شهری، وجود وحدت، انسجام و هم‌افزایی است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع) که فرمودند "هرگاه اختلافات داخلی ایجاد شود، گره‌های کور در جامعه به وجود می‌آید"، گفت: هر جا همراهی و تعامل بین شهردار و مجموعه شهرداری و شورای شهر حاکم باشد، ما شاهد اتفاقات خوبی در شهر بوده‌ایم و هرگاه خدای نکرده اختلافاتی ایجاد شده، کارها نیز پیش نرفته است.

امام جمعه همدان با تقدیر از خدمات مهندس صوفی شهردار سابق و مهندس شاکری، مطرح کرد: وضعیت امروز شهر، محصول زحمات همه گذشتگان از اول انقلاب تا به امروز است، اما انتظار بر این است که شاهد ارتقای خدمت رسانی در شهر نسبت به گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از معضلات شهری، سالیان سال مردم را آزار داده، که باید حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در بحث بودجه نیز شاهد رخ دادن اتفاقی خوب به نفع عدالت باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دولت سیزدهم و تاکید ایشان بر وجود پیوست عدالت در برنامه‌ها، یادآور شد: درخواست ما از شهرداری همدان نیز همین موضوع است که در تمامی برنامه‌ها، پیوست عدالت مدّنظر باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه باید شفافیت مالی در شهرداری وجود داشته باشد، گفت: هرگاه شفافیت وجود داشته، فساد نیز کمرنگ شده است، بنابراین اگر  شهرداری نسبت به قراردادها و پروژه‌ها شفافیت مالی داشته باشد، مبارزه با فساد اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شعبانی، نقش شهرداری و مدیریت شهری را در ایجاد رضایت مردمی بسیار موثر دانست و یادآور شد: نوع تعامل شما با مردم و سرعت عمل در انجام کارها، می‌تواند رضایت مندی خوبی را در بین مردم ایجاد کند که البته این اتفاق نیازمند وجود روحیه جهادی است که شهردار منتخب نیز از آن برخوردار است.

وی، خدمت رسانی به مردم را توفیقی الهی برشمرد و گفت: زمانی که توان انجام کاری وجود دارد و انسان مسئولیتی را می‌پذیرد، باید متعهد شود تا با عبور از منافع شخصی، سیاسی و حزبی، آنچه منافع مردم است را تامین ‌کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اگر بین خود و خدا متعهد شویم تا فقط به خدمت به مردم بیندیشیم، قطعا خداوند نیز باب فضلش را بر ما باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در کارها نیازمند تفضّل الهی هستیم، مطرح کرد: گاهی اوقات فردی با وجود توان بالا اما برکت در کارش ایجاد نمی‌شود، چرا که از تفضلات الهی غافل بوده و لذا شرط دستیابی به این تفضّل الهی عبور از منافع شخصی و تلاش برای تحقق منفعت مردم است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha