جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس هیئت امناء مرکز اسناد انقلاب اسلامی با  آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی انجام شده است، گفت: در سطح حوزه علمیه قم ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ آیت الله اعرافی، امروز در دیدار دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، بر اهمیت ورزش بانوان همراه با رعایت شئونات دینی، اخلاقی و شرعی تأکید و فراهم شدن این امر را سبب نشاط در زندگی، سلامت روح و روان دانست.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اهمیت هویتی ملی و دینی و بازسازی این امر مهم در جوانان بیان داشت: باید سعی کنیم هویتی دینی و ملی را که در میان جوانان امروز در حال تضعیف است، تقویت و بازسازی کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با توجه به استعدادهای کشور و تقویت و حمایت از آنها، عنوان کرد: در کشور استعدادهای فراوانی وجود دارد. اگر این جوانان مستعد شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند، قطعا از کشور خارج نخواهند شد. مسلما بی توجهی به استعدادهای کشور  زمینه خروج آنها را از کشور فراهم می کند و این امر نیز نگران کننده است.

آیت الله اعرافی با بیان این که انقلاب اسلامی، ظرفیت عظیمی دارد و می تواند پاسخ گوی نیازهای امروز جوانان و دنیا باشد، بر اهمیت رجوع و بهره گیری از ناحیه مسئولین و جوانان تأکید و بکارگیری آن را در شرایط کنونی برای رشد و پیشرفت کشور ضروری دانست.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر این که می توان در حوزه ورزش در بحث گفتمان اخلاق و.. در دنیا پرچم دار بود، تحقق این امر را منوط به تعامل وزارت ورزش با جوانان در هرگونه پیراستگی، پاکی از آسیب دانست.

وی با تاکید بر اهمیت نگاه علمی در اجرای برنامه های ورزشی، گفت: حوزه تحقیق و پژوهش در مسائل فرهنگی و ورزشی، نباید کم ارزش شمرده شود.

آیت الله اعرافی با توجه به دستاوردهای انقلاب در عرصه بین الملل و  شکل گیریی مقاومت در دنیا به دو برگ برنده انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: شکل گیری گفتمان انقلاب و ترویج اندیشه اسلامی و انقلابی در جهان اسلام برگ های برنده ای بود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه بر اهمیت تربیت نیرو براساس گفتمان انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف انقلاب در دنیا تأکید و تحقق آن را برای پیشبرد انقلاب ضروری دانست.

وی مهمترین تلاش مسئولین را بعد از دستاوردهای انقلاب، رفع مشکلات مردم و جوانان عنوان کرد و بیان داشت: با وجود دستاوردهای انقلاب و درخش انقلاب، اما هنوز شاهد مشکلات مردم و جوانان هستیم و با تلاش جهادی و عقلانی لازم است این مشکلات رفع شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این  که قم دارای شرایط ویژه ای از نظر حضور دانش آموختگان خارجی و... است و لازم است توجه ویژه ای به آن شود، گفت: در کنار این، حوزه علمیه قم نیز با اجرای برنامه های تحولی در تلاش است تا نسبت به نیازهای نظام و انقلاب پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی انجام شده است، گفت: در سطح حوزه علمیه قم ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته مشغول فعالیت هستند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: قم در تولید اندیشه دینی برای مردم ایران و جهان جایگاه ممتازی دارد و توجه ویژه ای برای اتصال به اندیشه دینی به این استان شود.

آیت الله اعرافی بر تعامل و سازنده حوزه علمیه قم با وزارت ورزش در جهت تحقق اهداف و برنامه این وزارتخانه تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha