چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عزت‌الله ضرغامی

حوزه/ ضرغامی در پاسخ به منتقدان سفر های استانی گفت: اگر امروز در خانه های مردم حضور پیدا نمی کردیم نمی توانستم مشکلات را حس کنیم، برخی مردم در جاهایی زندگی می کنند که واقعا قابل زندگی کردن نیست نه پول برای ساختن دارند و نه می توانند کاری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سید عزت الله ضرغامی، شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان فارس که در سالن استانداری فارس برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ها پیش در سفری که به استان فارس داشتند فرمودند اگر گردشگری درست کار کند این استان هیچ نیازی به هیچ بودجه ای ندارد.

به  گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انواع ۱۷ گانه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت استان فارس جایگاه ویژه ای را دارا است، از این رو رقم ۸۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ۸۰ میلیارد را توزیع کرده ایم که بخشی از آن به مرمت و بازسازی اختصاص داده ایم و مقدار کمی را برای مجموعه های کوچک در شهرستان ها اختصاص داده ایم؛ این مبلغ توزیع شده و دردی را دوا نخواهد کرد.

ضرغامی در خصوص حافظیه نیز گفت: حافظیه آبروی جهانی است؛ طرح توسعه آن سه هکتار است و دو پروژه مهم دارد، مقداری تسهیلاتی بانکی نیاز دارد که استاندار ان شاءالله کمک خواهد کرد؛ ما در حوزه گردشگری و در حوزه بوم گردی احتیاج به کمک داریم.

وی افزود: امروز مردم پاسارگاد به دلیل مقبره کوروش نمی توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند؛ باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم ها  مقداری انقباض پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در خصوص اجرای طرح حرم به حرم گفت: خانه های میان این دو حرم از میان رفته است و برای گردشگری زیارتی شیراز مهم است.

وی در پاسخ به منتقدان سفر های استانی نیز اظهار کرد: اگر امروز در خانه های مردم حضور پیدا نمی کردم، نمی توانستم مشکلات را حس کنم؛ در جاهایی زندگی می کنند که واقعا قابل زندگی کردن نیست، نه پول برای ساختن دارند و نه می توانند کاری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha