جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 983070
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
تجلیل

 حوزه / در مراسمی از یاوران وقف در استان قزوین با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه و مدیر حوزه علمیه استان تجلیل شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی شب گذشته در مراسم تجلیل از یاوران وقف که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: وقف مظهر فرهنگ و تمدن اسلامی است و جاری شدن صدقه جاریه وقف می تواند به آرامش و سلامت معنوی جامعه و رفع نیازهای فقرا کمک‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که رابط باقی ماندن و جاودانه شدن اموال در دنیاست و آنچه موجب سعادت می شود پلی بنام وقف است، لذا اگر از اموال خود گذشتیم و آن را وقف کردیم در محضر حق آنچه واگذار کرده ایم، جاودانه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین اظهار کرد: سه راه برای جاودانه شدن تعریف شده که فرزند صالح، علمی که دیگران نفع ببرند و وقف.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد:  وقف با شایعه، تخطئه و خلاف واقع در جامعه کم رنگ نمی شود و با فضاسازی برخی مغرضان هرگز متوقف نخواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین نیز در این مراسم گفت: خداوند در قرآن فرموده که انفاق و صدقه را فراموش نکنید تا برکت در زندگی جاری شود.

وی خاطرنشان کرد: این که ما برویم و بعد از فوت ما صدقه دهند مانند زمان حیات نیست و ثوابش کمتر است، لذا در دوران حیات خود انفاق کنید تا عاقبت بخیر شوید.

 مدیر حوزه  علمیه  قزوین  تصریح کرد: اعمال ما در دنیا مهم است و آثار کار خیر گاهی قبل از ما و گاه بعد از ما می رود و بال پرواز به آخرت فقط در گروه اعمال نیک توام با ایمان است.

وی  ادامه داد: امروز با موقوفاتی مواجهیم که در جای خودش خرج نمی شود مثلا حوزه علمیه موقوفات زیادی دارد که اگر احیا شود تمام حوزه های کشور را می تواند پشتیبانی کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: با اطلاع رسانی مناسب در حوزه وقف می توانیم کمک کنیم تا این سنت حسنه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تجلیل از یاوران وقف در استان قزوین

تجلیل از یاوران وقف در استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha