شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاق

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: در راستای کاهش آمار طلاق در کشور لازم است که کارشناسان و صاحب نظران مسایل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و... با یکدیگر هم اندیشی کرده و برای این منظور به چاره اندیشی بپردازند.

حجت الاسلام عزیز الله فهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مسئله طلاق، اظهار داشت: در سال های اخیر متأسفانه شاهد افزایش قابل توجه آمار طلاق در کشور بوده ایم که این مسأله به خصوص در کلان شهرها و از جمله تهران نگران کننده تر بوده که باید زمینه ها و علل این مسأله به درستی از سوی صاحب نظران و کارشناسان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: به نظر می رسد که استفاده ناصحیح از رسانه های نوین از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در این قضیه تأثیرگذار بوده تا آن جا که برخی کارشناسان رسانه و مباحث تربیتی معتقدند که متاسفانه فرهنگ وارداتی غرب به واسطه ابزارهایی چون شبکه های ماهواره، سایت های نامناسب اینترنتی و نیز شبکه های اجتماعی، آسیب های بسیاری به فرد و خانواده ها وارد کرده که یکی از تجلیات آن را در بحث افزایش آمار طلاق مشاهده می کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم بازگشت به معارف ناب اسلامی و اصلاح سبک زندگی خاطرنشان کرد: آشنایی با مبانی نظام اخلاقی و تربیتی اسلام، همچنین مباحث حقوقی و نیز ارتقای سطح سواد رسانه ای اعضای جامعه و خانواده ها از جمله راهکارهای مهم در راستای کاهش آمار طلاق است که امیدواریم این مسایل از سوی صاحب نظران و کارشناسان مورد توجه قرار گرفته و این عزیزان به چاره اندیشی در این باره بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha