پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

حوزه/ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی گفت: زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آرمان و هدف اصلی انقلاب اسلامی است و بیانیه گام دوم نیز چشم انداز و اهداف منتظران را ترسیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی امروز  در صبحگاه مشترک عهد سربازی در مسجد مقدس جمکران، با تاکید دوباره بر تلاش دشمنان برای ایجاد یاس در جامعه افزود: ناامیدی جوانان مهمترین راهبرد دشمنان است و در بیانیه گام دوم تاکید شده که جوانان باید پیشگام در شکستن حصارهای ناامیدی باشند و نهال امید را در دل دیگران بکارند.

وی برخی شاخصه های امیدواری در جوانان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ذخایر ایران در سطح برترین کشورهای جهان است و ایران یکی از کشورهای جوان جهان است، جوانان بزرگترین سرمایه ما هستند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ما رهبری داریم که در جهان بی نظیر است و عنایت خاص امام زمان(عج) مشمول جامعه ماست و ما خدا را داریم و در طول ۴۰ سال گذشته با بهره گیری از این عوامل معنوی دشواری های بسیاری را گذرانده ایم و بعد از این نیز با پشت سر گذاشتن مشکلات، بر دشمنان پیروز می شویم.

وی گفت: انتظار سبب پایداری و استقامت در برابر سختی ها می شود و از یاس و ناامیدی جلوگیری می کند؛ انتظار فرج، امید به آینده روشن و تحقق ارزش ها و خوبی هاست و چنین نگاهی به انسان شور و نشاط می دهد به گونه ای که هم خود را اصلاح می کند و هم به دنبال اصلاح دیگران می رود.

امیر موسوی بیان کرد: مسئولیت پذیری و آمادگی برای ورود به عرصه های مختلف سازندگی و توسعه کشور یکی دیگر از وظایف و رسالت های جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: هجمه فرهنگ غرب بر جامعه بیش از همیشه قوت گرفته است، فرهنگ منحط غرب مانع از ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار است.

امیر موسوی گفت: در مسیر ظهور باید به نحوی فرهنگ سازی کنیم که زیست مهدوی در سرلوحه زندگی مردم قرار بگیرد؛ فرهنگ انتظار باید در تمام ابعاد زندگی مردم نهادینه شود و جلوه های نورانی آن به درستی نشان داده شود.

وی اضافه کرد: مقوله انتظار، چتری فراگیر برای محافظت جوانان از شر الحاد و فرهنگ غرب است و می تواند جوانان را که سرمایه های اصلی انقلاب هستند را در مسیر فرهنگ سازی ظهور حفظ کند.

سر لشگر موسوی، بیان کرد: اسلام حاکمیت الهی را بر تشکیل حکومت با پرچم دین با هدف فراگیری عدالت توسط مومنان و مستضعفان با فرماندهی امام زمان(عج) ترسیم کرده است.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: انقلاب اسلامی در اوج بلوک بندی های شرق و غرب به پیروزی رسید و در پرتو آموزه های اسلامی در حوزه اندیشه های سیاسی، الگویی جدید، متعالی و مترقی مبتنی بر مردمسالاری دینی را به وجود آورد و اندیشه های سکولاریسم و سوسیالیسم را به چالش کشید.

وی اظهار داشت زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آرمان و هدف اصلی انقلاب اسلامی است و بیانیه گام دوم نیز چشم انداز و اهداف منتظران را ترسیم کرده است.

امیر موسوی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم، انقلاب ایران به دنبال شرایطی برای زمینه سازی ظهور است  و به هر اندازه که این بیانیه اجرایی شود زمینه برای جهان مهدوی فراهم تر می تواند باشد.

وی ابراز داشت: بیانیه گام دوم را می توان منشوری کامل و جامع برای تحقق تمدن اسلامی و تلاشی برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) تفسیر کرد؛ در این بیانیه محور اصلی حرکت انقلاب به جوانان واگذار شده و تاکید ویژه ای به نسل جوان شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این بیانیه ۳۷ مرتبه به جوانان اشاره شده و در آن نسبت به تحقق تمدن نوین اسلامی و آماده سازی بستر برای ظهور حضرت ولی عصر(ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی، جوانان مومن انقلابی در صف اول زمینه سازی ظهور قرار داشته و نقش کلیدی دارند، تقوا، بصیرت، انگیزه الهی، تعلق اندک به دنیا، دوری از عافیت طلبی و روحیه انقلابی از ویژگی های جوانان مومن است که در زمینه سازی ظهور نقش اساسی دارد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمدن و پیشرفته همه جانبه در بستر زمانی طولانی شکل می گیرد و این به معنا است که برای آینده و دهه های آتی نظام باید از هم اکنون برنامه داشته باشیم تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از همیشه نیاز به تولید و ترویج انتظار داریم؛ فرهنگ انتظار یک مقوله فردی نیست بلکه یک مفهوم اجتماعی است و تنها یک جامعه منتظرمی تواند زمینه ظهور را به وجود آورد.

امیر موسوی با بیان اینکه جوان منتظر ظهور علاوه بر اینکه خود را از انحرافات عملی و اعتقادی دور نگه می دارد بلکه جامعه را نیز در مسیر اصلاح قرار می دهد، گفت: انتظار یک امر تشکیلاتی و جمعی است که بصورت مستمر جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و ضامن سلامت فکری و عملی آنها می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha