جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: لازم است مطالعه و نگاه ویژه به استان قزوین در زمینه حل مشکلات وقف صورت بگیرد و به داد وقف و مردم در این استان برسیم تا هم وقف‌ها و هم آسایش و آرامش مردم آسیب نبیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در دیدار با حجت الاسلام عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در باب وقف شهرهای مختلف استان قزوین با مسائل و مشکلاتی مواجه است و امیدواریم موضوع وقف به صورت ویژه در این استان مورد بررسی قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: برخی از مردم استان در این عرصه به خاطر اینکه تکلیفشان مشخص نیست، خیلی اذیت می‌شوند و این که یک عمر وضعیت ملکشان بلاتکلیف مانده، شرایط سختی را برای آنها رقم زده است. ما وقتی خدمت مردم می‌رسیم می گوییم اگر جایی به صورت قطعی وقف است و اسناد و مدارک محکم دارد با این حرف که دلمان بخواهد ملک ما باشد، متفاوت است و باید مراقب باشیم شرعاً گرفتار نشویم

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین افزود: همانطور که اینها را خدمت مردم می‌گوییم وقتی خدمت مسئولان می‌رسیم می‌گوییم وقف آمد تا مردم راحت‌تر زندگی کنند، فقر کاهش پیدا کند، آسایش و آرامش مردم بیشتر شود و طوری نشود که وقف خودش استرس‌زا شود و به گونه ای مسائل حل شود که هم مردم وظیفه شرعی خود را انجام دهند و هم وقف به شکلی در زندگی مردم جاری شود که به وقف‌های جدید اقبال نشان دهند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: لازم است مطالعه و نگاه ویژه به استان قزوین در زمینه حل مشکلات وقف صورت بگیرد و به داد وقف و مردم در این استان برسیم تا هم وقف‌ها و هم آسایش و آرامش مردم آسیب نبیند.

مسئولان به داد موقوفات قزوین و بلاتکلیفی مردم برسند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha