سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بهجت پور و مجتهدزاده

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه کنشگری اجتماعی بانوان به ویژه بانوان طلبه است و باید در این مسیر حرکت کنیم تا بتوانیم قدم های مهم و تأثیرگذاری را برداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دیدار خانم مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با بیان این که همه ابعاد ربوبی و وجودی حضرت زهرا(س) سرشار از محتوا برای الگوسازی در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: قطعا گره زدن این شخصیت با دفاع مقدس یک ذخیره ناپایان است و سال ها می توان از آن الگوبرداری کرد.

وی شبکه سازی را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: شبکه زنان مسئله مهمی است که باید شکل بگیرد و این شبکه سازی در مسیر الگوسازی برای جامعه با بهره مندی از سیره حضرت زهرا(س) و فرهنگ فاطمی یک ضرورت است و حوزه علمیه خواهران آمادگی دارد در این بخش کمک کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که پژوهش ها در باب شبکه سازی زنان باید جدی گرفته شود به طوری که به مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) ختم شود، ادامه داد: شبکه سازی در اقصی نقاط کشور می تواند، کانون های فرهنگی متشکل از بانوان فرهیخته را به دنبال داشته باشد که خروجی این کانون ها، بانوانی توانمند جهت ترویج مکتب فاطمی در بین آحاد زنان جامعه خواهند شد.

وی همچنین نظم در کارهای فرهنگی و انتقال مطالب به جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز کارهای فرهنگی، بی نظمی است و این در حالی است که نباید در فعالیت ها و امور فرهنگی عجله کرد، بلکه باید این امور را با بسترسازی مناسب در جامعه عملیاتی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در فعالیت های فرهنگی این است که با مردم مستقیم صحبت نمی کنیم و همین امر تأثیر فعالیت ها را در جامعه کمرنگ می کند؛ در حالی که اگر مستقیم و بدون واسطه با مردم سخن بگوییم و در میان آنان باشیم، بسیاری از رفتارهای موجود را شناسایی خواهیم کرد و می توانیم این رفتارها را تصحیح کنیم و مردم نیز قبول خواهند کرد.

وی با تأکید بر این که امروز باید شبکه زندگی‌آموزی اسلامی تشکیل شود، بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری به این شبکه سازی نیازمندیم و باید سبک زندگی اسلامی را در جامعه احیا کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: برای ایجاد تغییر در مردم باید متناسب با سبک خودشان صحبت و آنها را هدایت کرد و باید بدانیم که اگر مسئولان و نهادهای دینی وظایف خود را به خوبی انجام دهند، جامعه تصحیح خواهد شد و افرادی هم که راه را اشتباه رفته اند باز خواهند گشت.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه کنشگری اجتماعی بانوان است و باید در این مسیر حرکت کنیم تا بتوانیم قدم های مهم و تأثیرگذاری را برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha