جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی

حوزه/ افتتاحیه دوره «کلام و باورهای دینی» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی، در سالن اجتماعات امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، جلسه افتتاحیه دوره «کلام و باورهای دینی» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی امامت قم، در سالن اجتماعات امامزاده جعفر (علیه‌السلام) یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی در بخش اول سخنان خود اظهار داشت: هویت انسان دارای سه بخش است: بخش بینشی و معرفتی؛ بخش انگیزشی و عاطفی؛ بخش کنشی و عملی که مهم‌ترین بخش هویت انسان مربوط به بینش و نگرش اوست.

رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم با بیان حکمت ۱۴۷ نهج‌البلاغه، افزود: انسان اگر بنیادهای فکری واعتقادی خود را بر اساس عقل و وحی تنظیم نکند، باید بداند در هرلحظه ممکن است دچار انحراف شود و مانند خس‌وخاشاک با تکان کمترین بادِ شبهه‌ای، به هرسو منحرف شود.

مدیر مؤسسه معارف اهل بیت علیهم السلام در پایان افزود: دانش کلام به دوگونه است: کلام تطبیقی و کلام تبیینی؛ کلام تبیینی مهم‌تر است، ولی کمتر به آن پرداخته شده است. گونه دیگری از کلام که مطرح است، کلام نظری در مقابل کلام کاربردی است. کلام کاربردی، بسیار مهم‌تر است، ولی چندان به آن پرداخته نمی‌شود.

لازم به ذکر است که این دوره برای چهل نفر از طلاب خواهر که از بین ۵۰۰ طلبه گزینش شده اند، برگزار می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha