جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های نشر معارف و احیای تراث اهل بیت علیهم السلام در شبه قاره

حوزه/ نشست مشترک جانشین نمایندگی مقام معظم رهبری و بنیاد فرهنگی امامت با موضوع بررسی فرصت ها و چالش های نشر معارف و احیای تراث اهل بیت علیهم السلام در شبه قاره هند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست مشترک حجت الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی جانشین نمایندگی مقام معظم رهبری در هند و حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت در محل این بنیاد در قم برگزار شد.

براساس این گزارش: فرصت‌ها و چالش‌های فعالیتهای علمی و فرهنگی در شبه قاره با محوریت معارف اهل بیت علیهم السلام در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی ضمن اشاره به پیشینه حضور شیعیان در شبه قاره به تشریح شرایط موجود پرداخته و بر ضرورت احیای میراث علمی و فرهنگی شیعه در شبه قاره در ابعاد مختلف تأکید نمود.
وی حضور طلاب و دانشجویان شبه قاره در مراکز آموزشی ایران را فرصتی مناسب برای ترویج و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در شبه قاره بر شمرد که برنامه ریزی منسجم در این زمینه می‌تواند راه گشا باشد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سبحانی مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت ضمن اشاره به سوابق و تجربه این بنیاد در احیای میراث علمی شیعه در شبه قاره و همچنین فعالیتهای آموزشی در این زمینه امکانات موجود آن را در شروع این مسیر مناسب ارزیابی نموده و آمادگی مجموعه را جهت همکاری در این زمینه اعلام کرد.
در ادامه این نشست طرح‌های مختلف در سه محور آموزشی، پژوهشی و  احیای تراث مطرح گردید و تصمیمات لازم  جهت اجرای آنها اخذ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha