پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خاموشی اداره کل اوقاف

حجت الاسلام خاموشی گفت: اخیرا مطالبات زیادی برای نیات جدید در عرصه وقف انجام شده  است که توسعه علم و بومی سازی علم از جمله آنها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از یاوران وقف و رسانه، در اصفهان ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول و هفته وحدت اظهار داشت: رسالت حقیقی ما در سازمان اوقاف، حفظ موقوفات است.

وی با بیان اینکه واقفان نیک اندیش، با وقف اموال خود، اختیار را از دارایی خود سلب و آن را در اختیار نیات وقفی قرار میدهند، گفت:وقف فقط از منابع مالی بوده است.

خاموشی، افزایش منافع در موقوفات منفعتی و اجرای نیت واقفان را دیگر محورهای فعالیت این سازمان عنوان کرد و افزود: اختصاص و قرار دادن شناسه ملی برای هر وقف از جمله تفاهم نامه ها با سازمان ثبت املاک کشور است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: استان اصفهان تا پایان سال جاری برای ۱۹۷ هزار موقوفه شناسه دریافت خواهد کرد.

خاموشی خاطرنشان کرد: اخیرا مطالبات زیادی برای نیات جدید در عرصه وقف انجام شده  است که  توسعه علم و بومی سازی علم از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه امکانات وقف می‌تواند در جامعه برای رفع نیازهای امروز مورد استفاده قرار گیرد، اذعان کرد: بومی سازی علم منجر به پیشرفت کشور خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: باید واقفان نسبت به ثبت موقوفات خود بر اساس نیاز روز اقدام کنند.

خاموشی گفت: وقف پول امکان پذیر است، می توان از گردش پول و سود آن برای اجرای نیات واقفان استفاده کرد، می توان با پول‌های خرد و کم ثبت وقف را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha