سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
میرزایی

حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر ضرورت توجه به سبک زندگی متناسب با الگوی اسلامی ایرانی، گفت: در سی سال اخیر یک سبک زندگی غربی شکل گرفته که از آن تعبیر به الگوی توسعه پایدار می کنند که توسط لیبرال ها در ایران هم اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسین میرزایی، شامگاه پنج شنبه در همایش آموزشی علم تدبیر و بهبود بدن که به همت مجموعه بهشت در هنرسرای خورشید برگزارشد، اظهار کرد: آیا تا به حال فکر کرده اید که آیه ۴ سوره حدید «هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ» به چه معنا و مفهومی است و چه اثری در سبک زندگی ما می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه معانی مختلفی اعم از عرفانی و فلسفی از این آیه بیان شده است، تصریح کرد:  معنای عام آیه این که خداوند در هر لحظه‌ای ای کنار ما قرار دارد و ما می توانیم از این ظرفیت به بهترین شکل بهره ببریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: امروز سبک های زندگی انسانها به تنوع انسانها است؛ یک نوع سبک زندگی، سبک زندگی متاثر از علم آکادمیک و دانشگاهی است و یک نوع دیگر سبک زندگی سنتی است.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه پنج چیز ارزش انسان را مشخص می کند که عبارت است از عقل، دین، حُسن ادب، حُسن اخلاق و حیا، اظهار کرد: براساس آموزه های دینی، عواملی مختلفی در سبک زندگی می تواند تاثیر بگذارد که به چهاردسته تقسیم بندی می شوند، در حقیقت  پدیده‌هایی که برای انسان به وجود می آید، ممکن است منشا ماورائی، جسمی، روحی و یا محیطی داشته باشند، لذا برای رشد و اصلاح بشریت باید در دست خود چهار نسخه محیطی، ماورائی، جسمی و روحی داشته باشیم، منظور از روح بعد ماوراءالطبیعه هر انسانی است.

نماینده مردم اصفهان اظهار کرد: یک زمانی علم و دانشی در جهان رایج شده و سبک و سیاق آن مشخص بوده، خوب فرا گرفتن آن کار زیادی سختی نیست، ولی زمانی قرار است مقابل یک تمدن جدید یک خط شکنی صورت گیرد که نیازمند تلاش های شبانه روزی و همت بلند است.

وی متذکر شد: در سی سال اخیر یک سبک زندگی غربی شکل گرفته که از آن تعبیر به الگوی توسعه پایدار می کنند که توسط لیبرال ها در ایران هم اجرا شد، ولی با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب دستور رفتن به سمت الگوی ایرانی اسلامی می دهند، باید در زمینه  بهداشت و سلامت بدن نیز ما حرف برای گفتن داشته باشیم.

شاهمرادی: پایگاه قوی مقابل سبک زندگی غربی ایجاد کنیم

حجت الاسلام سجاد شاهمرادی، مدیر مجموعه علمی فرهنگی بهشت نیز در سخنانی اظهار کرد: در زمینه طب، ما یک راهی را ۱۳سال پیش آغاز کردیم و این مسیر را تا امروز در بحث علم طب ادامه دادیم و نتایج خوبی هم برای مردم حاصل شد.

وی با بیان اینکه قصد داریم این روش، سبک و ماحصل یافته های خود را به دیگران هم منتقل کنیم تا جامعه اسلامی سالم داشته باشیم، تصریح کرد: در سبک و روش ما فقط به جسم توجه نمی شود، بلکه چهار عامل و ساحت نفس، محیط، بدن و ماوراء موثر هستند و ما باید به آنها ورود کنیم.

مدیر مجموعه علمی فرهنگی بهشت اظهار کرد: در روشی که انتخاب کردیم تا ۷۰درصد جواب گرفتیم و این در دنیای علم طب بسیار قابل قبول است، لذا مصمم شدیم که دوره های آموزشی طب سنتی را گسترده نماییم.

حجت الاسلام شاهمرادی افزود: قصد داریم یک پایگاه قوی مقابل سبک زندگی غربی ایجاد کنیم، چرا که رهبری می فرماید قتلگاه انقلاب اسلامی، علوم انسانی غربی است، لذا درصدد اسلامی کردن علوم انسانی هستیم و طب و مشاوره آن را اسلامی کنیم.

گفتنی است، به همت مجموعه بهشت، یک دوره گسترده آموزشی ۲۲ترمی به مدت ۴سال برای مردم و مشتاقان کسب علم طب سنتی مبتنی بر چهار ساحت نفس، محیط، جسم و ماوراء طراحی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    سلام در کدام مرجع علمی این دوره ها و محتوی واستاد آن تائید شده است؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      بالاترین. قرآن و سخنان مروی از اهل بیت علیهم السلام.
    • امیر IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      1 0
      اولین جا را میتوان ،تجربه کسانی که با مجموعه آشنا هستند و مراجعه کرده اند، و نتیجه گرفته اند ،معرفی کرد.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا خدا کمکشون کنه این بزرگواران رو
  • مریم دولت آبادی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    بعضيا با نوبت دهی در سایتشون آبروی هرچه آخوند و روحاننیه را بردند اون دکترهایی که استاد طبند و مدرکش ن از چینه اینقدر کلاس نوبت دهی نمی ذارند که ایشون می ذاره واقعا جای تاسفه خدا از سر نگاهشون نگذره
    • رجبیان IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      1 0
      ایشونم که همین مدرکا رو دارن به نظرم این طور صحبت کردن درست نیست مثل کسایی میمونه که زورشون میاد پیشرفت دیگران من ۸ساله مریضشونم خدا الهی وسعت عملشون رو بیشتر کنه
    • سرور IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      چجوری آدم میتونه به خودش اجازه بده این قدر راحت در مورد دیگران نظر بده چون نتونستی نوبت بگیرین باید بی ادب باشید. واقعا که