جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هدایتی راهیار استانی بنیاد هدایت در کرمانشاه

حوزه/ حجت‌الاسلام طاهری‌نیا، گفت: تلاش ما این است تا بتوانیم کارکرد مسجد را با محوریت امام جماعت به کارکرد آن در اول انقلاب برگردانیم به این صورت که امام مسجد، امام محله باشد و بتواند آسیب‌ها و مسائل و مشکلات محله را با همراهی مردم، خیرین و مسئولین برطرف کند.

حجت‌الاسلام طاهری‌نیا،  راهیار بنیاد هدایت استان کرمانشاه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، که در حاشیه نشست ۲ روزه توانمندسازی راهیاران استانی بنیاد هدایت در اهواز انجام شد، اظهار داشت: بحمدلله پیرامون "مهرواره اوج" هماهنگی و همراهی خوبی میان نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، مدیران و مسئولین فرهنگی از قبیل اداره اوقاف، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و اداره‌ ارشاد، صورت گرفته و همگی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر محوریت مسجد و امام محله لبیک گفته‌اند.

وی افزود: استان کرمانشاه یک استان تلفیقی از برادران اهل سنت و شیعیان بوده و خوشبختانه امامان جماعت اهل سنت ما نیز پای‌کار آمده و بر این اساس، همراهی و هماهنگی خوبی بین ائمه جماعات شیعه و سنی صورت گرفته و همگی با تمام ظرفیت به‌صورت جدی مشغول به کار هستند.

حجت‌الاسلام طاهری‌نیا، گفت: هم‌اکنون در حدود یک هزار امام مسجد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محوریت مسجد و امام محله برای انجام مواسات و کمک‌های مؤمنانه لبیک گفته و کارهای خوب و برجسته‌ای در سطح شهر در زمینه‌های اشتغال، تأمین جهیزیه برای جوانان، ترک اعتیاد و فقرزدایی صورت گرفته است.

راهیار استان کرمانشاه، ابراز  داشت: در حال حاضر ۱۲ راهیار در سطح شهرستان‌های کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند که این عزیزان ضمن مراجعه به محله‌های مختلف، مشکلات مردم را رصد و به‌صورت جدی پیگیر رفع آن‌ها می‌شوند.

وی، بیان کرد: وحدت رویه‌ خوبی بین مدیران و مسئولین استانی در انجام فعالیت‌ها وجود داشته و همگی از تجربیات همدیگر استفاده کرده و با یکدیگر همفکری، هم‌پوشانی و هم‌افزایی می‌کنند.

این راهیار بنیاد هدایت، عنوان داشت: این مهرواره جرقه‌ خوبی است تا امامان جماعت فعال شوند؛ چراکه  متأسفانه بیشتر مساجد ما در مناطق تلفیقی با کمبود امام جماعت مواجه هستند؛ ازاین‌رو  از تمامی روحانیونی که می‌توانند با ما همراهی و همکاری کنند تقاضا داریم که به ما بپیوندند تا بتوانیم در بحث شبکه‌ امامت به توفیقاتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، دست پیدا کنیم و بتوانیم لبخند رضایتی بر لبان ایشان بنشانیم.

وی، گفت: ارتباط بسیار مطلوبی بین امامان جماعت شیعه و سنی برقرارشده و جلسات گوناگونی با امامان جماعت برادران اهل سنت برگزار کردیم و بحمدلله روزبه‌روز ارتباط ما قوی‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری‌نیا، در پایان گفت: تلاش ما این است تا بتوانیم کارکرد مسجد را با محوریت امام جماعت به کارکرد آن در اول انقلاب که همان فلسفه‌ وجودی آن است برگردانیم به این صورت که امام مسجد، امام محله باشد و بتواند آسیب‌ها و مسائل و مشکلات محله را با همراهی مردم، خیرین و مسئولین برطرف کند.

در تلاش برای احیای جایگاه اصلی امامان جماعت در محلات هستیم



انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha