جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آيت الله اعرافي

حوزه/مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: با توجه به ظرفیتی که دین اسلام دارد محور مقاومت بخشی از جلال اسلام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، عصر جمعه در جلسه شورای حوزه علمیه استان هرمزگان در دفتر امام جمعه بندرعباس، اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان یک نهاد که پرچمدار معارف و احادیث پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است، مسئولیت خطیری در ارتباط با جامعه دارد .


مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: امروز بیش از ٩٠ درصد جامعه ما را افراد با سواد تشکیل می دهند، در صورتی که در گذشته چنین نبود و آمار افراد باسواد بسیار پایین بود و این از برکات وجود انقلاب عظیم اسلامی است.


وی عنوان کرد: محورها و خط مقدم های اسلامی امروز در جهان حرف برای گفتن دارند؛ محور مقاومت قسمتی از جلال و شکوه اسلام و انقلاب اسلامی است.


آیت الله اعرافی بیان کرد: ظرفیت های عظیم مکتبی مانند حوزه را باید به طلاب و اساتید بشناسانیم، چون امروز حوزه های علمیه در مرحله درخشش های علمی قرار گرفته اند.


وی تصریح کرد: امروز دستاوردهای علمی و دینی ما باید جهانی شود، چرا که گنجینه های فراوانی از دین اسلام به دست آورده ایم که باید به گوش مردم جهان برسد .


مدیر حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: پیوند حوزه علمیه و دانشگاه ها و همچنین آموزش و پرورش باید محکم تر از قبل شود و زمینه آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش آموزان عزیز با احکام دین فراهم گردد.


آیت الله اعرافی در پایان خاطر نشان کرد: حوزه علمیه هرمزگان ظرفیت تبدیل شدن به یک پایگاه بین المللی را دارد که این امر با تلاش اساتید و طلاب ممکن خواهد شد؛ ان شاءالله که با یاری حق بتوانیم مشکلات زیر ساختی حوزه علمیه استان را رفع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha