پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیلی به صورت استاندار جدید آذربایجان شرقی

در آیین معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور در مصلای تبریز، یکی از شرکت‌کنندگان با رفتن بر روی سن، به‌صورت استاندار سیلی زد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، در آیین معارفه زین‌العابدین خرم رضوی، استاندار جدید آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور، یکی از شرکت‌کنندگان با رفتن بر روی سن، به‌صورت وی سیلی زد.

پس از این اتفاق، نظم جلسه معارفه برای دقایقی به هم خورد و در نهایت محافظان، فرد متعرض را از محل حادثه دور کردند.

بر اساس اعلام برخی رسانه ها، فردی به نام علیزاده که گفته می‌شود از پرسنل نیروهای مسلح است به دلایل نامشخص و خصومت شخصی اقدام به سیلی‌زدن و سپس هل دادن زین‌العابدین خرم هنگام سخنرانی کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی پس از این اتفاق متانت خود را کاملا حفظ و از هر گونه واکنشی خودداری کرد.

حاضران در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز نیز در واکنش به این اتفاق با سر دادن شعارهایی همچون "مرگ بر منافق"،  "استاندار ولایی، حمایتت می‌کنیم"، از خرم اعلام حمایت کرد.

نمایندگان آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه نیز به طور دسته جمعی با حضور روی سن از استاندار جدید اعلام حمایت و دلجویی کردند.

خرم: شکایتی ندارم و او را می بخشم

 خرم، استاندار جدید آذربایجان شرقی در واکنش به سیلی خوردن در مراسم معارفه گفت: فرد ضارب را نمی‌شناسم، شکایتی ندارم و او را می‌بخشم.

میرتاج الدینی: دل خانواده شهدا و مردم عزیزمان غمگین شد

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تقدیر و تشکر از استاندار آذربایجان شرقی به علت برخورد با سعه صدر با این مسأله، گفت: من به نمایندگی از مردم فهیم آذربایجان و نمایندگان استان از این متانت و بزرگواری سردار خرم تشکر می‌کنم. این حادثه‌ای که پیش آمد دل همه خانواده شهدا و مردم عزیزمان را غمگین کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    5 0
    غلط بودن این عمل درسته ولی الآن مهم اینه که دلیل این کار مشخص بشه، ضارب بیاد در مورد کارش توضیح بده تا از خیال پردازی ها جلوگیری شود.
  • تحلیل/1 IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    26 0
    درباره سیلی خوردن استاندار جدید آذربایجان ‌شرقی، چند نکته قابل تأمل وجود دارند که نباید از کنار آنها بی‌تفاوت عبور کرد. 1- بدون تردید هرگونه اقدام خارج از ضوابط منطقی به‌ویژه در یک مراسم رسمی، محکوم است و سیلی زدن به استاندار یکی از بارزترین مصادیق این اقدام غیرمنطقی است. 2- توجه به زمان و مکان این رویداد، آن را حساس‌تر می‌کند. استان آذربایجان که این روزها به دلیل شرایط خاص مرزهای شمال غرب کشورمان، بشدت مورد توجه ناظران سیاسی است، حساسیت زمانی و مکانی حادثه استانداری در تبریز را به روشنی نشان می‌دهد. 3- درباره انگیزه ضارب که یک سرهنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، مطالب مختلفی گفته شده است ولی تا خود او در این باره صحبت نکند نمی‌توان به این مطالب اعتماد کرد. 4- نسبت دادن ماجرا به همراهی با دشمنان خارجی،عادت زشتی است که عده‌ای به آن معتاد شده‌اند و با این کار،خود را از تأمل و ریشه‌یابی رویدادها راحت می‌کنند. این روش غلط، مانع درک واقعیت‌های موجود می‌شود و اجازه نمی‌دهد مسئولین به آنچه در زیر پوست جامعه جا خوش کرده است پی ببرند. این، یکی از خطرناک‌ترین تهدیدهایی است که باید توجه همه را جلب کند و در بررسی‌ها پرداختن به ریشه‌های درونی را بر سایر امور مقدم بدارد. حتی دادگاه‌ها، اعم از عادی و نظامی، هم باید با استفاده از کارشناسان صاحبنظر در جامعه‌شناسی، به لایه‌های پنهان رویدادهایی که با اقدامات مجرمانه مرتبط هستند، به انگیزه‌های واقعی مرتکبین پی ببرند تا علاوه بر قضاوت بهتر، بتوانند راه‌های پیشگیری از جرم را نیز کشف کنند. با این روش می‌توان به امنیت و سلامت جامعه کمک کرد و زمینه را برای حکمرانی عادلانه و مردمی فراهم ساخت. 5- سیلی زدن، برخوردهای فیزیکی با افراد، ایجاد تشنج، ضرب و شتم، اهانت به کسانی که نظر یا عملی غیر از برخوردکنندگان دارند و حتی تعرض به بزرگانی در سطح مراجع که همواره مورد احترام همگان بودند و هستند، یکی از عاداتی است که در سال‌های بعد از انقلاب رواج یافته و زیان‌های زیادی نیز به بار آورده است. اکنون زمان محکوم کردن این و آن و مطرح ساختن گلایه‌های مربوط به گذشته نیست، ولی می‌توان برای تصحیح این فرهنگ غلط که با واقعه استانداری تبریز به مرحله جدیدی رسیده است، گام مهمی برای پایان دادن به این روش غیراصولی و خلاف اقتضائات انقلاب اسلامی برداشت... ادامه دارد
  • تحلیل/2 IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    22 0
    ... منظور از مرحله جدید این‌ است که با آنچه در تبریز رخ داد، مشخص شد که درگیری‌ها اکنون به درون یک قشر از مهم‌ترین بخش‌های امنیتی و حفاظتی کشور رسیده است. در این واقعه، ضارب و مضروب هر دو سپاهی بودند و این درست همان چیزی است که هرگز نباید رخ می‌داد. روشن بود که آن فرهنگ غلط به چنین مراحل خطرناکی هم خواهد رسید. این‌جا دیگر جای درنگ نیست و با قید فوریت باید این بیماری مزمن را معالجه کرد. البته نه با داغ و درفش بلکه با تغییر نگاه. 6- برخلاف تصورهای ظاهری، این سیلی که به صورت یک سردار سپاه نواخته شد، اولین سیلی نبود. اولین سیلی هنگامی به صورت سپاه نواخته شد که سپاهیان را به عرصه سیاسی و پذیرش مسئولیت‌ های اجرایی آوردند و آن‌ها را به جای آن‌که مسئول امنیت ملی باشند، مسئول آب و نان و برق و گاز مردم کردند. سیلی تبریز، دومین سیلی بود که به صورت سپاه نواخته شد و این، پیامد طبیعی همان سیلی اول بود. صدای سیلی اول متأسفانه شنیده نشد. 7- کسانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عرصه‌های سیاسی و اجرایی می‌کشانند، حتی اگر این کار را با حُسن‌نیت هم انجام دهند، باید بدانند که دوستان واقعی سپاه نیستند. وظیفه ذاتی سپاه ورود به مسائل سیاسی و اجرایی نیست، همان‌گونه که امام خمینی مکرراً بر این نکته تأکید کردند. تفسیر نادرست سخنان امام و پناه بردن به توجیهات غیرموجه، عاقبتی جز سیلی تبریز ندارد. بزرگان کشور و بزرگان خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نقطه‌نظر که سپاهیان باید به وظایف ذاتی خود برگردند تا از آفات مصون بمانند و خدمات بزرگشان برای همیشه با درخشان‌ترین و برجسته‌ترین حروف بر پیشانی تاریخ این مرز و بوم بماند، را دوستانه‌ترین خیرخواهی برای سپاه بدانند. // روزنامه جمهوری اسلامی
  • اوزرا IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    برکت لرین یئتدی سینی........یه بی سوادی به جای ترجمه درستش(هفت تا از برکت های خدا)ترجمه کرده هفت سین برکت ها...و این جوری شده که هفت سین سفره عید فارسها پدید آمده است......رو که نیست.سنگ پای قزوینه