چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار خانواده شهدا

حوزه/ رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از زیر پا گذاشتن قانون ۲۵ درصد بکارگیری ایثارگران در این استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام معین الدین دهقان در جمع برخی از ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد اعم از جانبازان خانواده شهدا و آزادگان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان، جهت بیان دغدغه‌های خود پس از آتش‌سوزی فرزند شهید مراجعه کرده بودند، اظهار کرد: بهترین لحظه ها برای نماینده ولی فقیه و ما حضور در جمع خانواده بزرگ ایثارگری استان است. در همه برنامه‌ها و سفرها نخستین محل مراجعه نماینده ولی فقیه گلزار شهیدان و همچنین حضور در بیوت ایثارگران است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان ورود به استان و بنا به دستور نماینده ولی فقیه هم و غم خود را روی پیگیری مشکلات جامعه ایثارگری گذاشته‌ایم و تا حد امکان مشکلات آنها را پیگیری و برطرف می‌کنیم.

وی در ادامه با انتقاد شدید از ادارات استان که قانون بکارگیری ۲۵ درصد خانواده ایثارگران را در استخدام ها رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: معاون سیاسی امنیتی استاندار همواره پیگیر این قضایا بود و در جلسه‌ای به ایشان گفتم اگر دستگاه‌ها حرف شما را گوش نمی دهند و این قانون را زیر پا می‌گذارند چرا استعفا نمی دهید و نمی روید.

حجت الاسلام دهقان، خواستار بکارگیری مدیری متعهد و دردکشیده برای ریاست بنیاد شهید استان شد و تصریح کرد: بارها با دفتر استاندار سابق در خصوص مشکلات جامعه ایثارگری تماس گرفتیم همچنین با مسئولان بنیاد شهید کشور رایزنی هایی انجام دادیم و پیگیر امور بودیم، چرا که خود از خانواده شهدا هستیم و درد این خانواده‌ها را به خوبی می‌دانیم.

وی با ابراز تاسف از حادثه خودسوزی فرزند شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد و لزوم بازنگری در بکارگیری مدیران بنیاد شهید، افزود: بنا به وظیفه ای که داشتیم در هنگام بروز این حادثه در بیمارستان حضور یافتیم و به مسئولان بنیاد شهید نیز هشدار دادیم که چرا قبل از وقوع چنین حوادثی چاره‌جویی نکردند و چرا باید چنین وضعیتی ایجاد شود.

دهقان گفت: خانواده ایثارگران از هر جریان و تفکری خواه اصولگرا و اصلاح‌طلب از هر منطقه‌ای در استان باید مورد تکریم واقع شوند و قبل از اینکه فرزند شهید به بنیاد مراجعه کند مسئولان مربوطه می بایست خودشان به سمت خانواده شهدا رفته و مشکلات آنها را برطرف کنند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه با ابراز اطمینان و قول مساعد به ایثارگران حاضر برای پیگیری مشکلات آنها تصریح کرد: مگر در این استان چند پدر و مادر شهید داریم از همین دفتر نماینده ولی فقیه به مسئولان بنیاد شهید تذکر دادیم که هر جا پدر و مادر شهیدی فوت کرده به ما هم خبر دهید تا حداقل با ارسال پیام تسلیت ابتدایی‌ترین وظیفه خود را عمل کرده باشیم.

وی با بیان اینکه باید در چنین مراسماتی نمایندگان دولت حضور داشته باشند و خانواده شهدا را تکریم کنند و آنها را تنها نگذارند، افزود: اگر جمهوری اسلامی به قدرت رسیده و مدیران پشت میز و صندلی ریاست می نشینند به واسطه ایثارگری شما خانواده‌های ایثارگر و فرزندان شهید است.

دهقان با بیان اینکه ما معتقد به مدیریت کارآمد و پا در رکاب برای حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم، یادآور شد: قطعا اگر مدیران بنیاد شهید خودشان به دنبال خانواده ایثارگران و شهدا رفته و مشکلات آنها را پیگیری کنند چنین وقایع اسف‌بار مثل خودسوزی فرزند شهید نخواهیم داشت.

در این دیدار که برخی از جانبازان و فرزندان شهدا حضور داشتند از نحوه مدیریت بنیاد شهید استان انتقاد کرده و خواهان گزینش بهترین افراد جهت تصدی این مدیریت شدند. آنها از نماینده ولی‌فقیه خواستند در این خصوص ورود پیدا کرده و اجازه ندهند با ادامه روند قبلی حوادث تاسف‌باری همچون خودسوزی فرزند شهید در استان تکرار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha