چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هفته وحدت

حوزه/ استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان، گفت: پارسایی و مواسات با مردم زمینه ساز حکومت مهدوی است که یکی از نمونه‌های مواسات و برادری در جامعه امروز، رزمایش کمک مومنانه در شرایط کرونا، به توصیه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بود که موجب تقویت روحیه برادری و ترمیم شکاف طبقاتی گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم لادن یونسی در نشست تربیتی با عنوان «مواسات و همدردی» که به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت به صورت مجازی با حضور کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان برگزار شد، مواسات را به معنای مطلق همدلی، یاری کردن، کمک اقتصادی به دیگران و شریک کردن آنها در اموال خود برشمرد.

وی با استناد به کلامی از امام صادق(علیه‌السلام)، گفت: طبق آیات و روایات متعدد مواسات به عنوان حق مسلمانان بر یکدیگر توصیه شده است.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان افزود: ایجاد مانع در نیکی به برادران یکی از ابزارهای شیطانی است و مواسات و همدلی با مردم در زمره عباداتی همچون بندگی خدا، ثواب سعی و مروه و جهاد در راه خدا قرار دارد؛ چنانکه روایات اسلامی بر آن دلالت دارد.

خانم یونسی با استناد به روایت امام صادق(علیه‌السلام) که فرمودند: «ما یعبد الله بمثل نقل الاقدام الی بر الاخوان و زیارتهم؛ خداوند به چیزی همانند گام برداشتن در راه نیکی به برادران دینی و دیدار و زیارت آن‌ها عبادت نشده است»؛ نیکی به دوستان و دیدار آنان را از برترین عبادات معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به امر مواسات و همدردی در اجتماع جامه عمل پوشیده شود آثاری همچون رشد فضایل اخلاقی و ریشه‌کنی رذایل اخلاقی، استجابت دعا و تقویت انسانیت و مهربانی را به همراه دارد.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان، در بخش دیگری از سخنان خود به بیان آثار اجتماعی روحیه مواسات و همدردی پرداخت و گفت: وجود روحیه کمک به دیگران در اجتماع، فضایلی مانند تواضع، سخاوت و اخلاص را تقویت، و انسان را برای رسیدن به اوج ارزش‌های اخلاقی آماده می‌کند؛ و از رذایلی مانند غرور، خودبینی، بخل و حسادت دور می‌سازد.

خانم یونسی، با بیان اینکه پارسایی و مواسات با مردم زمینه ساز حکومت مهدوی است و اظهار کرد: یکی از نمونه‌های مواسات و برادری در جامعه امروز، رزمایش کمک مومنانه در شرایط کرونا، به توصیه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بود که موجب تقویت روحیه برادری و ترمیم شکاف طبقاتی گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha