جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زلزله اندیکا

حوزه/ استاندار خوزستان، با بیان اینکه  یک هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در زلزله اندیکا آسیب دیده و نیاز به بازسازی دارند، گفت: از این تعداد پرونده ۸۰۰ واحد تکمیل و ارزیابی اولیه آن انجام شده و می‌توانند هم اکنون عملیات بازسازی را برای این واحدها شروع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، سه شنبه شب در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا با بیان اینکه  یک هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در زلزله اندیکا آسیب دیده و نیاز به بازسازی دارند، اظهار داشت: از این تعداد پرونده ۸۰۰ واحد تکمیل و ارزیابی اولیه آن انجام شده و می‌توانند هم اکنون عملیات بازسازی را برای این واحدها شروع کنند و به محض اینکه مصوبه دولت ابلاغ شود اعتبار در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد تا ما بتوانیم از فرصت بازسازی به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی افزود: قرار شد پنج مدرسه آسیب دیده نیز نوسازی و بازسازی شود و در عین حال ۶۰ مدرسه هم داریم که بایست از طریق تعمیرات و یا اختصاص کانکس فعال شوند.

خلیلیان ادامه داد: این مدارس ظرف یک ماه به بهره‌برداری خواهند رسید و کار بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده تا آخر آبان ماه به تدریج هر واحد آموزشی که آماده شد، انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: در خصوص برخی از ضروریات هم تصمیم‌گیری شد که به تدریج برخی از عشایر که به منطقه برمی‌گردند ضروریات زندگی مثل چادر و یا برخی از مایحتاج عمومی در اختیار این هموطنان هم قرار بگیرد.

خلیلیان گفت: در عین حال برخی از مایحتاج ضروری علاوه بر سهمیه عادی مانند آرد هم تا ۲۰۰ کیسه بیشتر تخصیص داده می‌شود که ۵۰۰ کیسه در منطقه در حال توزیع است و یک هزار و ۵۰۰ کیسه هم از روز چهارشنبه توسط امور عشایر و تعاون روستایی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha