جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، مردمی بودن را پیش نیاز طلبگی دانست و گفت: اهل‌ بیت(ع) راه نبوت را با سطحی عالمانه، معصومانه و بدون خطا به جامعه منعکس کرده و در نهایت علما و روحانیت ادامه‌ دهنده مسیر نبوت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، نشست مجازی «راهبرد تأثیرگذاری حوزه علمیه خواهران در ارتقای اخلاق و معنویت آحاد جامعه» با سخنرانی حجت السلام والمسلمین  احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز پنجم آبان‌ماه با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران لرستان و اعضای اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ قرآنی لرستان و طلابی از خرم‌دره زنجان، مشکین شهر اردبیل، مراغه، میانه، سراب، بستان‌آباد آذربایجان شرقی و کرندغرب استان کرمانشاه برگزار شد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اهل‌ بیت(ع) راه نبوت را با سطحی عالمانه، معصومانه و بدون خطا به جامعه منعکس کرده و در نهایت علما و روحانیت ادامه‌ دهنده مسیر نبوت هستند.

وی، بر لزوم الگوگیری و شناخت نبی مکرم اسلام و عمل به رسالت آن حضرت تأکید کرد و ادامه داد: وظایف پیامبر(ص) در آیات قرآن قابل استخراج است؛ در فرازی از آیه دوم سوره جمعه «یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ» مهم‌ترین و برجسته‌ترین نقش انبیا بیان شده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، اولین نقش پیامبر(ص) را تلاوت و تفسیر قرآن دانست و گفت: وقتی بحث قرآن می‌آید توجه به سمت تلاوت می‌رود، اما روحانیت در کنار تلاوت باید آیات را مطابق زندگی بشر تفسیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه مبلغان باید در تبیین و ترویج اخلاق کوشا باشند، گفت: نباید اجازه دهیم نقش تزکیه طلاب کم رنگ شود، چرا که مبلغان در ترویج مکارم اخلاقی نقشی موثر دارند.

وی با بیان اینکه بیان حکمت بر اساس قرآن و شرع، وظیفه روحانیت و مبلغان است، خاطر نشان کرد: وظیفه مبلغان بیان حکمت ها در جامعه است، چرا که عقل جامعه با حکمت آرایش پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در پایان با بیان اینکه روحانیت باید در همه حال الگویی ناب برای مردم باشد، گفت: مردمی بودن پیش نیاز طلبگی است و مبلغان باید تلاش کنند زمینه محبت و مودت اهل بیت (ع) را در جامعه برای مردم بوجود آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha