دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: اقتصاد ما فاصله بسیار زیادی با اقتصاد مقاومتی دارد؛ متأسفانه نرخ بهره در بازار رایج شده و این مطابق با فقه اسلامی نیست اما در عین حال از جهت اقتصادی نیاز است این موضوع هم با سازوکار سالم در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری شاهرودی در نشست هم اندیشی مدیران مراکز و واحدهای پژوهشی حوزوی عرصه اقتصاد اسلامی که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد گفت: باید ضرورتاً به مسئله بازار سرمایه بپردازیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: ما اقتصاد ایران را به صورت علمی نشناخته ایم؛ اگر بخواهیم علمی کار کنیم باید بدانیم به دلیل پهناوری کشورمان مشکلات اقتصادی در نقاط مختلف آن با همدیگر متفاوتند.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد ما فاصله بسیار زیادی با اقتصاد مقاومتی دارد؛ متأسفانه نرخ بهره در بازار رایج شده و این مطابق با فقه اسلامی نیست اما در اقتصاد نیاز است این موضوع هم در نظر گرفته شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بخش خدمات و کالا به طور متوسط ۱۴ درصد سود داشته است؛ می بایست بانک مرکزی تعیین نرخ سود واقعی نماید.

وی در پایان گفت: می بایست در بخش پتروشیمی فضای رقابتی ایجاد شود و انحصارزدایی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha