پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه

حوزه/ نماینده سابق ولی فقیه در سوریه گفت: دین اسلام می‌گوید در هر کاری باید به اهل علم آن مراجعه کنیم و در شرایط کنونی نیز، مشهور اهل خبره برای ایمن‌سازی جامعه، توصیه به واکسن زدن می‌کنند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، با اشاره به اینکه جامعه انسانی به‌طور معمول و طبیعی درگیر برخی از حوادث می‌شود و مشکلاتی در جامعه پیش می‌آید، گفت: تاریخ نیز بر وقوع حوادث و مشکلات شهادت داده و می‌دهد و در همین راستا، امروز با مشکل بیماری و ویروس منحوس کرونا مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته که درگیر ویروس کرونا هستیم، خساراتی به عالم مادی و معنوی واردشده است، افزود: البته تجربه‌های موفقی در طول آن داشته و به توانایی‌های خود و اسلوب و شیوه‌های گوناگون نیز پی برده‌ایم.

نماینده سابق ولی فقیه در سوریه، افزود: با توجه به اینکه در مواجهه با بیماری‌های همه‌گیر، توصیه‌ی عقلای عالم و دین اسلام به آن چیست؟، مطرح کرد: دین اسلام می‌گوید در هر کاری باید به اهل علم آن مراجعه کنیم و در شرایط کنونی، برخی از دانشمندان طب قدیم و جدید توصیه به واکسن زدن می‌کنند.

وی تصریح کرد: اهل‌فن در مواردی دچار اختلاف آرا و نظر علمی می‌شوند و این مسئله، طبیعی است و برخی نیز، از روی دلسوزی و ترس از عوارض واکسن زدن، ممانعت به انجام آن می‌کنند، حال وظیفه‌ی ما چیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری بابیان اینکه اگر خبره هستیم می‌توانیم به نظر خود عمل کنیم، اما در غیر آن باید ببینیم نظر مشهور اهل خبره و متخصصین چیست و آن را انجام دهیم، ادامه داد: در مسائل مختلف، نظر مشهور علما را مدنظر قرار می‌دهیم لذا در مسائلی همچون بیماری‌های فراگیر کرونا نیز باید به نظر مشهور اهل خبره احترام بگذاریم.

نماینده سابق ولی‌فقیه در سوریه بیان داشت: عمده‌ی اهل خبره سفارش می‌کنند که واکسن بزنیم تا ایمنی لازم برای مقابله با این بیماری ایجاد شود و رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین نیز واکسن زدند؛ بنابراین برای ایمن‌سازی خود و جامعه، باید به این میدان ورود کنیم.

وی ابراز کرد: اگر درصد بالایی از جامعه واکسن نزنند و در مقابل با این بیماری، ایمن نباشند، باعث بیماری و آلوده شدن دیگران می‌شوند و بحث مسئولیت اجتماعی پیش می‌آید که چه کسی مسئول شرایط به وجود آمده خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری در بخش پایانی این گفتگو خاطرنشان کرد: در کنار رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، باید به دعا و اهل‌بیت(ع) متوسل شویم.

وی با اشاره به ماه ربیع‌الاول و میلاد رسول مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع)، گفت: در زمان میلاد پیامبر اسلام، در مکه خشک‌سالی شده بود و بزرگان آن شهر از عبدالمطلب خواستند تا دعایی کند. او نیز حضرت محمد(ص) که نوزاد بود را به سمت آسمان بلند کرد و از خدا با عبارت « به‌حق هذا المولود » طلب باران رحمت کرد. ما نیز با توسل به پیامبر رحمت و اهل بیت عصمت(ع) در جوار امام مهربانی، حضرت رضا(ع)، باید از خدا طلب مغفرت و رفع گرفتاری‌ها و بیماری ها به ویژه مریضی کرونا را داشته باشیم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha