جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام طبا طبا یی

حوزه / استاد حوزه گفت: امروز نیاز ما به طلبه تراز انقلاب اسلامی است؛ طلبه ای که مسائل جامعه دینی و نظام اسلامی برای او اهمیت داشته باشد، چرا که نظام برآمده از خون هزاران شهید است که برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) و اقامه دین و ترویج ارزش های دینی جان و خون خود را فدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید علی طباطبایی، عصر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان قزوین  که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد گفت: طلبه باید دارای روحیه مجاهدانه باشد و برای رسیدن به تعالی از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید با تهذیب نفس و کسب معارف قرآنی بتوانند رسالت تبلیغی خود را در جامعه انجام دهند. رسالت طلبه همان رسالت انبیا الهی است و اگر طلبه ای در این مسیر نتواند خود را به آموزه های الهی و قرآنی متصل کند نمی تواند در حوزه علمیه موفق باشد.

استاد حوزه ادامه داد: بزرگترین وظیفه طلاب درس خواندن و فراگیری به موقع دروس حوزوی است؛ گوش کردن به حرف اساتید از عوامل موفقیت طلاب است. طلبه ای موفق است که بتواند در همه ابعاد مسیر مکتب انبیا الهی و اهل بیت(ع) را به خوبی برای مردم تبیین کند.

حجت الاسلام طباطبایی اظهار کرد: امروز نیاز ما به طلبه تراز انقلاب اسلامی است؛ طلبه ای که مسائل جامعه دینی و نظام اسلامی برای او اهمیت داشته باشد، چرا که نظام  برآمده از خون هزاران شهید است که برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) و اقامه دین و ترویج ارزش های دینی جان و خون خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: رفتار و منش طلبگی و مزین بودن به آداب اسلامی از مهمترین مسائل مورد انتظار از طلاب است. رعایت نظم و انضباط نیز در تمام دوران طلبگی باید اولویت جدی و اصلی باشد.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: از آن جایی که هدف عموم طلاب در کنار علم، رسیدن به اخلاق است، در این مسیر تلاش می کنند هرچند سختی های زیادی وجود دارد.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد:  طلبه وقتی به حوزه وارد می شود از کمبودها، سختی ها، مشکلات، آگاه است و چون هدفی متعالی را در ذهن خود می پروراند، سختی ها را به عنوان یک نعمت از جانب خداوند دیده و با افتخار در این راه مبارک گام برمی دارد.

وی عنوان کرد: طلبه عشق اصلی خود را امام زمان(عج) می داند و می خواهد اول خود را اصلاح کرده و بعد از آن جامعه و اطرافیان را با معنویت و خدامحوری آشنا کنند.

استاد حوزه، طلاب را به جدیت در تحصیل، تقوا، تهجد، تهذیب و تزکیه نفس دعوت کرد و  گفت: طلبه ای که صاحب دانش و علم باشد اما تقوای الهی نداشته باشد، علمش بی نتیجه خواهد بود.

 انتهای پیام /

امروز نیاز به طلبه تراز انقلاب اسلامی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha