جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابراهیم محمد محمد الدیلمی، سفیر یمن در ایران

حوزه/ نماینده دولت و انصارالله یمن در ایران، گفت: علما و امام خمینی(ره) بر گردن ما حق بسیاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌حوزه، ابراهیم‌ محمد الدیلمی، سفیر یمن در تهران عصر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی اظهارکرد: اگرچه ما اهل یمن هستیم اما، خود را جزئی از محور و جبهه مقاومت و بخشی از دنیای اسلام می دانیم و فکر می‌کنیم آن چه برای آن می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم برای مصالح دنیا وعزت اسلام است.

سفیر یمن در تهران افزود: ما به دنبال این هستیم که پرچم قرآن برافراشته و اسلام و مسلمین در همه جا عزیز باشند، عزت مسلمانان در این است که با فرهنگ جهاد و مقاومت بتوانیم در برابر زورگویی‌های قلدران غربی و عناصرآنان ایستادگی کنیم.

نماینده انصارالله یمن در ایران بیان کرد: ما فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت را از امام وانقلاب اسلامی فرا گرفته‌ایم. ما آزاده و شریف و بزرگ شدیم و فکر می‌کنیم این فرهنگ و روحیه جهاد، لطف و منتی بوده که خداوند برما نهاده است و همان‌طور که امیرالمؤمنان امام علی(ع) فرمودند؛ «فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ».

الدیلمی عنوان کرد: این ایستادگی و مقاومت از الطاف خداوند به ما بوده و این قابلیت را داده که اهل جهاد باشیم، این دیدارهایی که امروز صورت گرفت به خصوص با مسئولان حوزه و مراجع عظام تقلید برای عرض ادب و احترام است، چرا که علما و امام خمینی(ره) بر گردن ما حق داشتند و دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما با تعالیم امام(ره) و حوزه یاد گرفته‌ایم چگونه هویت اسلامی را پیدا کنیم و در مسیر تحقق اراده‌های الهی قرار بگیریم، خداوند اراده کرده با دستان ما دشمنان اسلام را خار، خفیف و ذلیل کند، برای آنچه می‌جنگیم مطالبات ونیازهای خاص مردم یمن نیست، بلکه مطالبات دنیای اسلام است و افتخار می‌کنیم به نمایندگی از دنیای اسلام در برابر انبوه دشمنان می‌جنگیم.

سفیر یمن در تهران تصریح کرد: دشمنان ما فقط دشمن ملت یمن نیستند، کسانیکه در مقابل ملت بی‌دفاع و مظلوم یمن ایستاده‌اند و برای کشتن زنان، کودکان، افراد مسن و دیگران از هیچ جنایتی فروگذار نیستند، مشخص است که دشمنی آنان با ملت نیست با دین، مذهب و اسلام است.

نماینده انصارالله یمن در کشورمان با اشاره به هفته وحدت، گفت: آنچه امروز شاهد هستیم، بنظرم این وحدت و تقریب در دنیای اسلام وجود دارد و همه برای یک هدف مشترک وبسیار ارزشمند با یکدیگر هم جهت می‌شوند و امروز دشمنان با بهره‌گیری از قدرت رسانه علیه ما شایعه‌های زیادی در فضای رسانه ای ایجاد می کنند و ما را به اتهامات زیادی متهم می‌کنند که با ایستادگی، مقاومت و مجاهدت نقشه شوم دشمنان نقش برآب می‌شود.

وی گفت: ما در راه قرآن و اسلام ناب و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) حرکت می‌کنیم و این وحدتی که امروز میان ملت ها و طوایف مختلف ایجاد شده همه لازمه حرکت تمدنی بزرگ و لازمه رسیدن به اهداف بزرگ دنیای اسلام است. می‌دانیم این کار نیازمند ریشه‌های فکری و معرفتی و نیازمند کارهای فرهنگی است. لذا حوزه‌های علمیه در تعمیق و توسعه زیرساخت‌های فکری و معرفتی فرهنگ جهاد و مقاومت می‌توانند به ما کمک کنند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha