شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: هوشمندی مردم و مسئولان در اختلال بوجود آمده در جایگاه‌های سوخت کشور موجب رفع این مشکل در کمترین زمان ممکن شد که قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلای المهدی (عج) اقامه شد، افزود: مدیریت هوشمندانه، سرعت در اطلاع‌رسانی و اقدام به‌موقع وزارت نفت پس از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت توطئه‌های دشمنان را بار دیگر خنثی کرد.

وی گفت: از صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی به‌موقع، هوشمندی و صبوری مردم و خادمان مردم در وزارت نفت که در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند سوخت‌رسانی را به حالت عادی برگرداندند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هشتم آبان روز پدافند غیرعامل است، افزود: اتفاقی که در جایگاه‌های سوخت رخ داد ما را بیش از پیش متوجه اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل می‌کند و تقویت این نوع پدافند، آسیب‌پذیری ما را در مقابل عملیات غیرنظامی دشمن کاهش می‌دهد.

وی به سفر اخیر رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به خراسان جنوبی هم اشاره کرد و گفت: در این سفر بخشی از مصلای نماز جمعه بیرجند، به مسجد تبدیل شد و از این پس محلی برای اقامه نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی خواهد بود.

حجت الاسلام مشرفی اظهار کرد: در نقشه جامع مصلای المهدی (عج) شبستان‌های دیگری هم دیده شده است که باید با کمک مردم، مسئولان و خیرین بهره‌برداری شود.

وی افزود: مقداری از فضای مصلای بیرجند که به مسجد تبدیل شده برای مرکز استانی که به دیار علم و ایمان مطرح است، جوابگو نیست و مسئولیت مردم و مسئولان بیشتر کرده تا این مکان به قطب فرهنگی بیرجند تبدیل شود.

امام جمعه موقت بیرجند ۱۳ آبان را از مناسبت‌های پیش را ذکر کرد و افزود: سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان، سالروز شهادت دانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از جمله این مناسبت‌هاست که مردم امسال نیز در ادامه مسیر استکبارستیزی با هوشیاری کامل به میدان می‌آیند.

وی گفت: قشرهای مختلف مردم با در نظر گرفتن شرایط کرونایی در دفاع از مظلومان عالم و کسانی که شاهد به خاک و خون کشیدن آنها در سوریه، یمن، افغانستان، فلسطین و سایر کشورهای مظلوم هستیم انزجار خود را از مستکبران نشان خواهند داد.

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی موضوع ادای حق جامعیت دین را مطرح کردند و اینکه عده‌ای با تعبیرهای ناقص از دین می‌خواهند جلوه تاریک از دین را عرضه کنند لذا لازم است جامعیت دین تبیین شود.

وی گفت: دشمنان برای اینکه مقاصد شوم خود را به مردم تحمیل کنند از مثلث زر و زور و تزویر استفاده کردند و با ترویج وعده و وعیدها در طول تاریخ مردم را از راه درست منحرف کردند و با این تفکر باطل تا توانستند تاختند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: امروز این مکاتب به آخر خط خود رسیدند و پوشالی بودن آن بر خودشان ثابت شده به طوری که عالم به نمایشگاه وحشی‌گری غرب تبدیل شده و مردم خودشان پرچم آمریکا را در خیابان‌های نیوریورک و فرانسه و برلین آتش می‌زنند و مرگ بر آمریکا می‌گویند زیرا می‌بینند که نفس یک سیاه‌پوست زیر چکمه‌های افسران آمریکایی قطع می‌شود.

وی افزود: اگر امروز از بشر خسته و درمانده سؤال شود که نیاز تو چیست؟، می‌گوید تشنه عدالت است، از ظلم و ستم خسته شده و امنیت و آرامش می‌خواهد زیرا شایسته احترام و تکریم است و دنبال سعادت جاودانه می‌گردد و این خواسته فطری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha