شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار فرماندهان نیروی انتظامی استان با مدیر حوزه علمیه استان همدان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ طلبه در سطوح مختلف در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، گفت: حوزه علمیه از نظر نیروی انسانی برای کمک به نیروی انتظامی آمادگی لازم را دارا است و به صورت بالفعل و بالقوه، با تمام توان طلاب در این عرصه حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در دیدار فرمانده انتظامی استان همدان، با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی در عرصه امنیت، اظهار داشت: همگامی و همراهی ناجا با حوزه‌های علمیه یکی از افتخاراتی است که دیدن آن امروز بسیار لذت بخش است.

وی با تاکید بر اینکه باید خداوند را برای زندگی در دوران حکومت اسلامی شاکر باشیم، گفت: پدران و بزرگان ما در دوران طاغوت‌هایی زندگی می‌کردند که پلیس آن زمان حافط منافع طاغوت‌ بود و آنچه که طاغوت می‌گفت را باید در سراسر کشور اجرا می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه باید قدردان رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های نیروی انتظامی باشیم، خاطر نشان کرد: کمتر هفته‌ای است که در سراسر کشور نیروی انتظامی به صورت‌های مختلف و در ماموریت‌های گوناگون شهید نداشته باشد و این نشان از رشادت‌های شبانه روزی این عزیزان دارد.

وی با بیان اینکه زندگی زیر پرچم الله از افتخارات ما است، یادآور شد: خدمات چشمگیر نیروی انتظامی برای همه بسیار ارزشمند است و امنیت مثال زدنی امروز حاصل همین تلاش‌ها و از خودگذشتگی ها است.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: در کشورهای منطقه شاهد بودیم که تنها در مدت یک هفته تمام حکومت منتقل شد، اما جمهوری اسلامی ظرف ۴۳ سال گذشته با وجود آنکه تمام دنیا به دنبال ضربه زدن به آن هستند، اما امنیت مثال زدنی در کشور حاکم است.

تذکر لسانی یک وظیفه همگانی است

وی با بیان اینکه دعاگوی شبانه روزی شما هستیم، چرا که شما حافظ امنیت شبانه روز جمهوری اسلامی هستید، اظهار داشت: باید در صدد باشیم تا بین خود و خدا در هر قسمتی که حضور داریم حداکثر تلاش خود را به کار گیریم و کوتاهی نکنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی وظیفه همگانی است، یادآور شد: نیروی انتظامی در این حوزه وظیفه سنگینی بر دوش دارد و لذا حوزه علمیه آمادگی خود را برای کمک در این عرصه و برداشتن باری از دوش پرسنل ناجا اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر شخص روحانی با طرف مقابل صحبت کند و برادرانه و به صورت آرام اهمیت موضوع را تبیین کند، میزان مقبولیت در انجام این کار البته با همراهی نیروی انتظامی بیشتر خواهد بود.

حوزه علمیه همدان آماده همکاری با نیروی انتظامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ طلبه در سطوح مختلف در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، خاطر نشان کرد: حوزه علمیه از نظر نیروی انسانی برای کمک به نیروی انتظامی آمادگی لازم را دارا است و به صورت بالفعل و بالقوه، با تمام توان طلاب در این عرصه حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه جلسات هم افزایی بین حوزه و نیروی انتظامی باید بیشتر برگزار شود، یادآور شد: همه ما دارای یک هدف و آن هم پیاده کردن احکام الهی در جامعه هستیم و برگزاری جلسات بیشتر قطعا در دستیابی به اهداف موجود کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در پایان با بیان اینکه نیروی‌های نظامی با وضو در محل خدمت خود حاضر شوند، گفت: نیروهایی که در ساعات شب در حال خدمت هستند می‌توانند سه رکعت نماز شب را حتی در حال حرکت بخوانند، چرا که با همین نماز هم خستگی آنها از بین خواهد رفت و هم اگر دلهره‌ای وجود داشته باشد، از بین خواهد رفت، چرا که "أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ"

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha