سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون امور زنان و خانواده رئیس جهور

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: از جهت تربیتی حساس ترین دوران برای هر انسان دورانی است که در آغوش مادر است؛ باید دانست یک زن با ایمان و فرهنگ صحیح چقدر در زمینه تربیت فرزند تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله  نوری همدانی  پیش از ظهر امروز در دیدار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: مسئله مربوط به بانوان مسئله بسیار مهمی است؛ بنده کتابی در این زمینه نوشته ام که تمام زوایای این مسئله در این کتاب آمده است.

ایشان افزودند: در زمان جاهلیت به هر شخصی خبر می دادند، خداوند به تو دختر داده است، بسیار ناراحت می شد؛ خداوند متعال می فرماید این حکومت و قضاوت بسیار بد است چونکه هم زن و هم مرد هر دو انسان هستند و محاسنی که در مرد هست در زن هم هست.

این مرجع تقلید، خاطرنشان کردند: چهره زن در اسلام بسیار نیکو است به گونه ای که حضرت محمد بن عبدالله (ص) در مورد مادر می فرمایند، بهشت زیر پای مادران است.

ایشان تعلیم و تربیت مادر در جامعه اسلامی را از لوازم تمدن سازی اسلامی دانستند و گفتند: سعی کنید مادران را با تعلیم و تربیت، با شناساندن چهره اسلام و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها به تعالی برسانید.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: حساس ترین زمان برای هر انسان زمانی است که در آغوش مادر است؛ باید دانست یک زن با ایمان و فرهنگ صحیح چقدر در زمینه تربیت فرزند تأثیرگذار است.

ایشان با اشاره به ارزش های اسلامی، افزودند: در جامعه اسلامی ارزش های بسیاری وجود دارد که یکی از آن ها عفاف و حجاب است؛ در جامعه ما باید به این ارزش توجه بیشتری شود.

معظم له،به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرده و بیان داشتند: زنان در کشور ما در صفوف اول انقلاب و دفاع مقدس بوده و به تناسب توانمندی هایشان زحمات شایانی را متحمل شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha