چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر | اولین سالگرد ارتحال آیت الله فاضلیان(ره)

مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله سیدرضا فاضلیان در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان استانی، مدیران و طلاب حوزه علمیه استان و عموم مردم دارالمومنین همدان، مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله سید رضا فاضلیان در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

در شروع این مراسم، حجت الاسلام سیدصادق فاضلیان نوه آیت الله فاضلیان به بیان خاطراتی از نحوه برخورد و رفتار پدربزرگ خود در طول دوران حیات پرداخت.

اولین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضلیان در همدان برگزار شد + تصاویر

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی با اشاره به روایتی از نهج البلاغه اظهار داشت: انسان‌ها در جهان دو دسته هستند یا به دنبال علم حرکت می کنند و یا مال.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی علم نافع داشته باشد، درگیر مسائل مالی نخواهد شد، گفت: اسلام با مال و ثروت مخالف نیست، بلکه با درگیر شدن و حریصان مال و ثروت مخالف است.  

امام جمعه همدان با بیان اینکه تا سال‌های سال و تا زمانی که انسان‌ها در عالم نفس می‌کشند، نام عالمان وارسته زنده خواهد بود، خاطر نشان کرد: مرحوم آیت‌الله فاضلیان نیز مصداق همین موضوع است که با وجود آنکه دیگر در بین ما حضور ندارد، اما یاد و خاطره ایشان تا همیشه در دل مردم زنده است.

اولین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضلیان در همدان برگزار شد + تصاویر

وی، شفافیت و صداقت را از مهم ترین ویژگی‌های آیت الله فاضلیان برشمرد و یادآور شد: آیت الله فاضلیان ظاهر و باطنشان یکی بود و اگر امروز مشاهده می کنیم که دل‌های مردم تسخیر  این عالم ربانی شده به دلیل همین رفتارها در زندگی ایشان بوده است.

ذکر مصیبت توسط حاج محسن طاهری از مادحین اهل بیت و رونمایی از مستند «سید فاضل» که به سیره و زندگی آیت الله فاضلیان پرداخته شده است، از دیگر برنامه های اولین سالگرد رحلت این عالم ربانی بود.

اولین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضلیان در همدان برگزار شد + تصاویر

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha