جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زندگانی

حوزه/ یک بازیگر گفت: بازیگران باید در فضای مجازی آنچه در قانون و عرف محترم شمرده می شود را رعایت کنند.

امین زندگانی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،‌ پیرامون شرایط فنی و اخلاقی بازیگران، گفت: درباره شرایط بازیگری دو شرط را می‌توان لحاظ کرد. اول خصوصیات اخلاقی، دوم توانایی فنی. طبق نظر استاد بزرگ تئاتر «استانیسلاوسکی»، بازیگر باید علاوه بر داشته‌های فنی از امتیازات اخلاقی نیز سود برده باشد، ولیکن متاسفانه این روزها قاعده این شده که بازیگری که حاشیه داشته باشد در فعالیت‌هایش موفق‌تر خواهد بود!

وی افزود: ما به عنوان بازیگر، یک شخصیت حقوقی داریم و یک شخصیت حقیقی. در همین راستا وقتی در صفحه مجازی تعداد بازدیدکنندگانمان زیاد می شود، دلیلش شخصیت حقوقی ماست و گرنه اگر شهرت بازیگری نداشتیم، شاید بازدید کننده صفحه‌یمان در فضای مجازی زیاد نبود. در چنین شرایطی طبیعی است دیگر نمی‌توانیم در صفحه مجازی مدعی باشیم که هر کاری قادریم انجام دهیم.

این بازیگر ادامه داد: البته ستاره‌های مشهور فضای مجازی تنها به بازیگران خلاصه نمی‌شود، بلکه گروهی تحت عنوان شاخ های مجازی (افرادی که به واسطه کارهایشان به شکلی عموما غلط مشهور شده‌اند) وجود دارند که شهرتشان نشئت گرفته از عملکردشان است، اما بحث من مربوط به آنها نیست بلکه فقط هنرپیشه‌ها را دربرمی‌گیرد که وجهه‌شان بر پایه شخصیت حقوقیشان است.

زندگانی تاکید کرد: با توجه به توضیحات فوق بازیگر نیز باید به قواعد و عرف جامعه پایبند باشد یعنی وقتی من به عنوان یک بازیگر در جامعه خود قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کنم باید آنچه که در جامعه محترم شمرده می‌شود را نیز در فضای مجازی نیز مدنظر قرار دهند. قواعدی که برشمردم تنها مختص به کشور ما نیست، بلکه در همه دنیا بازیگران سعی می‌کنند شخصیت حقوقی خود را در فضای مجازی محترم نگه دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha