شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، مباحث مطرح‌شده در این شورا را به‌مثابه قانون دانست و خواستار اجرایی شدن و تداوم عمل به این مصوبات شد تا تبدیل به فرهنگ رایج در جامعه شده و بازخورد آن در جامعه دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در هفتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، به اهمیت مصوبات این شورا پرداخت و با بیان اینکه مباحث مطرح‌شده در شورای فرهنگ عمومی به‌مثابه قانون است، بر تبدیل شدن قوانین مصوب شورا به فرهنگ و نهادینه شدن و ورود آن به بطن جامعه تأکید کرد.

وی همچنین گریزی به مصوبات جلسات گذشته داشت و افزود: طرح مباحث و موضوعات جدید به‌منزله فراموشی مباحث و مصوبات جلسات پیشین نیست بلکه باید با توجه به مسئولیت‌هایی که بر عهده مجموعه‌های مختلف قرار گرفته، این مجموعه‌ها برای اجرای مصوبات شورا برنامه داشته باشند و نسبت به تحقق مصوبات گام بردارند؛ ازاین‌رو باید مصوبات تداوم یابد تا تبدیل به فرهنگ رایج اجتماعی شده و بازخورد آن در جامعه دیده شود.

 امام‌جمعه بجنورد به مقوله عفاف و حجاب اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت توجه و حمایت بیشتر از مجموعه‌هایی که خواستار تولید پوشاک دینی و اسلامی و عرضه آن هستند، گفت: باید بسترها برای حمایت بیشتر و ارائه تسهیلات به این تولیدکنندگان فراهم شود.

 وی در ادامه به مصوبه ممنوعیت ورزش مختلط در جلسه گذشته هم پرداخت و با توجه به اهمیت مقوله ورزش و سلامت جامعه و از سویی نقش و جایگاه ورزش همگانی، خواستار تبدیل‌شدن ممنوعیت ورزش مختلط به یک قانون به‌عنوان یک آسیب اجتماعی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به رواج سگ گردانی در جامعه و اماکن انتقاد کرد و خواستار احیای فرهنگ دینی شد و اظهار داشت: در شأن جامعه دینی نیست که افراد همراه با سگ در اماکن عمومی تردد کرده و برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند.

وی در ادامه با توجه به دستور کار این جلسه مبنی بر سند ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری برای مقابله با کرونا و برنامه ارتقای فرهنگ سلامت، خواستار شکل‌گیری کارگروهی در این راستا در علوم پزشکی استان متناظر با کارگروه وزارت بهداشت و ارائه گزارش در این زمینه شد تا نقش دستگاه‌های مختلف تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری به اهمیت گروه‌های مرجع و نقش آن‌ها در تبیین سند ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری برای مقابله با کرونا و برنامه ارتقای فرهنگ سلامت هم اشاره کرد و با توجه به جایگاه بسیج و نقش این نهاد در این زمینه و گره خوردن آن با مسجد و روحانیت، از بسیج به‌عنوان بازوی قوی در زمینه‌های مختلف ازجمله درزمینهٔ ارتقای فرهنگ سلامت یاد کرد.

 وی هم‌چنین گریزی هم به تقابل طب سنتی و طب مدرن زد و گفت: این دو حوزه در بخش طبابت نباید یکدیگر را نفی کنند بلکه باید مکمل یکدیگر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha