شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام طالب پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۸ نجف‌اشرف

حوزه/ حجت الاسلام طالب پور گفت: وقتی منافع مشترک وجود داشته باشد و توطئه‌ای وجود نباشد، مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنیم، پیام ۱۳ آبان این است که باید در مقابل استکبار فقط ایستادگی کرد، مقام معظم رهبری فرموند هزینه مقابله در برابر استکبار به مراتب کمتر از تسلیم شدن و سازش است.

حجت الاسلام  محسن طالب پور در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: سه مناسبت برای روز ۱۳ آبان در تقویم ملی ثبت شده، نخستین مناسبت، تبعید حضرت امام راحل، دوم شهادت تعدادی از دانش آموزان معترض به عملکرد رژیم پهلوی وسوم  سالروز اشغال لانه جاسوسی آمریکا است و از این جهت روز مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان ادامه داد: نکاتی که امروزه باید در خصوص استکبار ستیزی مورد توجه قرار گیرد این است که در هر سه اتفاق دست پیدا و پنهان استکبار جهانی مخصوصا آمریکا دیده می‌شود.

وی ادامه داد: مبارزه با استبکار در فرهنگ قرآنی ما آمده است و همه مؤمنان موظف شدند با استکبارگران مقابله کنن، د در قرآن مجید اولین کسی که استکبار ورزید ابلیس بود، آن‌هایی که در مقابل دستورات خدا مقاومت و سرپیچی می‌کنند و خود را برتر می‌دانند را قرآن مستبکر نامیده است.

حجت الاسلام طالب پور خاطرنشان کرد: استکبار در منظر قرآن کریم به دو قسم فردی و جمعی است، در آیات دیگر قرآن مجید آورده شده با گروه‌ها و حکومت‌هایی که از موضع تکبر و غرور رفتار می‌کنند مقابله کنید، مثل فرعون‌ها و نمرودها و قارون‌ها و مردم را به مبارزه با استکبار تشویق می‌کند.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان  گفت: نکته دیگر این است که مبارزه با استکبار جهانی با توجه به آیات قرآن تا زمانی که استکبار وجود دارد و مستکبران با مستضعفین برخورد دارند باید ادامه پیدا کند، یکی از نکات‌ تاریخی این است که اگر کشوری احساس کرد امت دیگر ضعیف‌اند، سعی در ظلم به آنها می کند، ولی اگر قوی شدند خود به خود این امر از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: باید سعی کرد قوی شد و با ظالمین مقابله کرد، علی رغم اینکه ۴۳ سال از انقلاب ما گذشته، استکبار جهانی هر روز برای مقابله با ما برنامه و نقشه داشته است و این استبکار، نه فقط برای ما بلکه برای تمام ملت‌ها هنوز ادامه دارد، جنگ‌های این سال‌ها اخیر در منطقه مصداق بارز آن برای استثمار و ثروت اندوزی از این طریق است.

حجت الاسلام طالب‌پور عنوان کرد: آخرین نمونه آن در کشورما، دزدیدن نفتکش ایرانی و هک کردن سیستم بنزین بود، باید با تکیه بر امکانات خود و توکل بر اهل بیت، خود را ارتقا بدهیم، مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند که تا زمانی که استکبار وجود دارد و روش دولت مردان آمریکایی این چنین است، استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا هم ادامه خواهد داشت.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان یادآور شد: اینکه برخی‌ می گویند شما با آمریکا مشکل دارید، اینگونه نیست، آن‌ها هستند که دولت‌ها را علیه ما تحریک می‌کنند و با نقشه وتوطئه در اطراف کشور ما، دولت‌های دست نشانده ایجاد می‌کنند، بنابراین ما هم بر حسب عقل باید دفاع کنیم.

وی در توضیح اینکه آیا شعار مرگ بر آمریکا از سر لجاجت است، اظهار کرد: روزی ما در شعارهایمان هم مرگ بر آمریکا داشتیم و هم مرگ بر شوروی، زمانی که دنیا دو قطبی شرق و غرب بود، ولی پس از اینکه شوروی سابق فرو پاشید ما امروز مرگ بر روسیه نمی‌گوییم و اتفاقا روابط خوبی داریم زیرا علیه ما توطئه نمی‌کنند هر چند تفاوت‌ سلیقه هایی در امر سیاست خارجه وجود دارد.

حجت الاسلام طالب پور گفت: وقتی منافع مشترک وجود داشته باشد و توطئه‌ای وجود نباشد، مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنیم، پیام ۱۳ آبان این است که باید در مقابل استکبار فقط ایستادگی کرد، مقام معظم رهبری فرموند هزینه مقابله در برابر استکبار به مراتب کمتر از تسلیم شدن و سازش است.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان  بیان کرد: در ۸ سال گذشته و دولت تدبیر، پنداشته می‌شد با مذاکره می‌شود همه چیز را حل کرد، ولی هزینه‌هایی زیادی بر ما تحمیل شد و تحریم‌های بسیاری هم اضافه شد، در مقابل ظلم و استکبار باید ایستاد، قطعا پیروزی نتیجه آن خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha