پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مسئولان پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برای پاسخ به مطالبه‌های مردمی باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان در مصلای این شهر، گفت: رئیس جمهوری در سفر به استان بر رونق گردشگردی، صنایع دستی، توجه به صنایع و فرآوری معادن تاکید کرد و اکنون باید مسئولان با پیگیری مصوبات سفر برای توسعه استان تلاش کنند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: توجه به رونق بازار صنایع‌دستی در استان سمنان، نقشی مهم در اشتغالزایی و حفظ اصالت هنر و بهبود معیشت هنرمندان دارد.

وی اضافه کرد: گردشگری نقشی مهم در توسعه اقتصادی استان سمنان دارد و لازمه تحقق این راهبرد توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف مانند میراث تاریخی و معنوی همراه با پیوست فرهنگی است.

مطیعی یادآور شد: استان سمنان غنی از معادن مختلف است، اما خام فروشی معضل جدی محسوب می‌شود و باید با توجه به فرآوردی برای استان ثروت افزای کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی استان سمنان کم‌آبی است و رئیس جمهوری توجه ویژه برای رفع این مشکل دارند و به همین منظور مقرر شده کارگروهی برای بررسی مشکلات در زمینه انتقال وتامین آب استان تشکیل شود.

مطیعی اظهار داشت: تواضع و فروتنی آیت‌الله شاهچراغی ستودنی است، چرا که با توجه به شرایط سنی به استقبال رئیس جمهوری آمد و رییس جمهور نیز به حکم ادب به دیدار آیت الله شاهچراغی رفت و باید این فروتنی در رفتار با بزرگترها، والدین و علما مورد توجه جوانان باشد.

وی با اشاره به حمله ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به ناوگان نفتکش ایران که به سمت چین در حرکت بود، افزود: دشمن نفتکش را سرقت و نفت را به کشتی عربستان منتقل کرد که با رشادت نیروی دریایی سپاه و با اقدام ترکیبی پهپاد، حمایت موشکی و نیروی آماده رزم، شکست خورد. مجدد آمریکا به فکر پس‌گرفتن و توقیف کشتی به ایران بودند که با تلاش دلاورمردان نیروی مسلح، مجبور به عقب نشینی شد و بار دیگر اقتدار کشور به نمایش گذاشته شد.

امام جمعه سمنان با اشاره به روز فرهنگ عمومی، تصریح کرد: مدپرستی، پوشش و رفتار غربی در تناقض با فرهنگ عمومی ایرانی و اسلامی است و مسئولان امر باید برای تعالی جامعه در ترویج فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: سومین رویداد تولید محتوا بسیج در استان برگزار شد که امروز آیین اختتامیه آن است و برگزیدگان معرفی خواهند شد و این رویداد به همت بسیج برای تولید محتوای متناسب در فضای مجازی ستودنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha