شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه یکی از اهداف آمریکا، تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات پیش رو است، گفت: جمهوری اسلامی همیشه از مذاکره‌ای که منافع مردم را تأمین کند استقبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: حفظ احترام والدین و مراقبت از حقوق پدر و مادر توسط فرزندان از مصادیق رعایت تقوا است که باید مراقب آن باشیم.

وی با اشاره به اقدام قهرمانانه پاسداران انقلاب اسلامی در بازگرداندن نفت ایران، یادآور شد: کشورهایی همانند آمریکا با وجود آنکه ۴۰ سال است از این ملت سیلی خورده‌اند، اما هنوز نفهمیده‌اند که نمی توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از اهداف آمریکا، تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات پیش رو است، گفت: جمهوری اسلامی همیشه از مذاکره‌ای که منافع مردم را تأمین کند استقبال خواهد کرد، و لذا دولت اگر بخواهد وارد مذاکرات شود حتما باید به تأمین منافع کشور و برداشتن تحریم‌ها توجه کند.

وی افزود: ملت ایران تجربه خوبی از مذاکره با این افراد ندارد و تاریخ کشور پر از جنایات و تحریم‌های اقتصادی و ظالمانه دشمن علیه کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نظام اسلامی مخالفتی با مذاکره ندارد، ابراز کرد: شرط اول در مذاکره عمل به تعهدات توسط طرف مقابل است.

وی با اشاره به حرفی که در سال‌های گذشته مبنی بر این که "دنیای امروز دنیای موشک نیست"، مطرح شده بود، گفت: رفتاری که امروز از کشورها دیده می‌شود تاکیدی بر این موضوع است که در دکترین سیاسی این حرف صحیح نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه منطق دنیای امروز را در این جمله باید خلاصه کرد که اگر کشوری قدرت نداشته باشد نمی‌تواند حق خود را بگیرید، خاطر نشان کرد: در دنیای امروز منطق زور حاکم است و لذا تقویت در عرصه نظامی یکی از ضرورت‌ها است.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید سلیمانی و شهدای عرصه مقاومت، یادآور شد: با وجود آنکه هر بار آمریکا سیلی محکمی از ملت ایران و جبهه مقاومت خورده، اما باز هم از این‌گونه اتفاقات درس نگرفته است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دشمن نمی‌تواند جمهوری اسلامی را تهدید کند، اظهار داشت: اراده پولادین سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح کشور ثابت کرده، این ملت قابل تهدید نیست و لذا آمریکا باید گزینه نظامی را از روی میز بردارد.

وی با طرح این سوال که چرا باید در برابر دشمن و استکبار ایستاد و مبارزه کرد، گفت: بدترین جنایات در طول تاریخ متعلق به آمریکا می باشد و از آنجایی که اقتصاد دنیا بازیچه دست این کشور است، هر کشوری که قصد مخالفت با منافعش را داشته باشد سریعا تحریم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مسئله آمریکا، مسئله مذاکره نیست، مطرح کرد: آمریکا به دنبال تسلیم کردن جمهوری اسلامی و دست بر داشتن او از آرمان‌های خود است.

وی با اشاره به چرایی اینکه امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند، یادآور شد: سر منشاء فساد شاه نبود، بلکه کسی بود که شاه را آورده بود و در کشور کودتا می کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا می‌داند نظامی اسلامی ظرفیت‌های مقاومت در منطقه را فعال کرده و به این دلیل به دنبال ضربه زدن به کشور است، گفت: این جمهوری اسلامی و ملت ایران بودند که جسارت مقابله با استکبار و دشمن را به دیگر ملت‌ها دادند و ظرفیت‌های مقاومت و ایستادگی را در جهان فعال کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی عنوان کرد: امیدواریم با حضور استاندار جدید همدان به مسئله فرهنگ توجه بیشتری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی نباید باعث غفلت از عرصه فرهنگ شود، گفت: صرف حرف زدن، گره ای از مشکلات مردم باز نمی‌کند و لذا انتظار بر این است تا مدیرانی که در شورای فرهنگ عمومی شرکت می کنند، مصوبات این شورا را حمایت و اجرا کنند.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha