جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قدکچیان

حوزه/ یک کارگردان گفت: مهمترین مشکل در سینمای امروز ما سفارش سازی است. این معضل به شکل کاملاً جدی در سینمای دینی قابل مشاهده است.

کامران قدکچیان، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: بزرگترین آفت برای سینمای دینی ما سفارش‌سازی است. این مسئله تا به اندازه رایج شده که دیگر فیلمسازان جرات نزدیک شدن به آن را ندارند، چون به محض ورود به این عرصه انگ سفارش‌سازی خواهند خورد.

وی افزود: من در پرونده‌ی کاری خود فیلم انقلابی دارم، البته فیلم دینی هم به نوعی تولید کرده‌ام. برای مثال در فیلم‌ «جنون» سعی کردم مضمون مورد نظرم را در قالب ژانر وحشت ارائه دهم، چون فکر می‌کنم بیان بسیاری از مضامین دینی در قالب‌های جدید جذابیت بیشتری دارد.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا دیگر فیلم‌هایی نظیر «گردبا» تولید نمی‌شود؟ گفت: تهیه‌کننده‌ها امروز بیشتر به آثاری توجه دارند که به ارزانترین شکل بیشترین سودآوری را داشته باشد! برای همین با تولید کارهای آپارتمانی به فکر درآمدزایی خود هستند. این موضوع نیز نشئت گرفته از مدیریت غلط سینماست که باعث شده دیگر فیلم‌های اکشن تولید نشود.

قدکچیان تاکید کرد: متاسفانه آثاری که این روزها به اسم طنز تولید می‌شود هیچ نشانی از سینمایی کمدی ندارد، بلکه آثاری است که در آنها با حرفهای رکیک، ارزش‌های جامعه زیر سوال رفته می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنم مدیریت سینما سیاست‌هایی در نظر گیرد تا مجددا سلیقه تماشاگر اصلاح شده و فیلم‌های ارزشمند مورد حمایت واقع شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha