شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، سبک زندگی و یک قواعد کلی برای حیات بشر بیان کرده اند، گفت: البته در بحث نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اقداماتی در حال انجام شدن می‌باشد که قابل تقدیر است اما کامل نیست و تا رسیدن به نقطه مورد نظر فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر، پژوهشگر صحیفه سجادیه با اشاره به اهمیت آشنا کردن جامعه با صحیفه سجادیه، اظهار داشت: متاسفانه آن طور که باید نسبت به این کتاب و ادعیه آن توجه نشده و در جامعه مورد غفلت واقعه شده است.

وی افزود: البته گاهی برای ثواب ادعیه موجود برخی از موارد صحیفه سجادیه قرائت می شود اما لازم است تا قواعدی که در این کتاب نهفته را استخراج کنیم و در زندگی روزانه مورد استفاده قرار دهیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حضرت(ع) در صحیفه سجادیه، سبک زندگی و یک قواعد کلی برای حیات بشر بیان کرده اند، گفت: البته در بحث نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اقداماتی در حال انجام شدن می‌باشد که قابل تقدیر است اما کامل نیست و تا رسیدن به نقطه مورد نظر فاصله داریم.

غفلت از صحیفه سجاده ظلم به خودمان بوده که از این نعمت محروم شده ایم 

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی پوراکبر با تاکید بر اینکه استان همدان دارای ظرفیت بالایی در حوزه معارف و مسائل معنوی است، اظهار داشت: اینکه در این مدت کمتر به صحیفه سجادیه پرداخته شده در درجه اول ظلم به خودمان بوده، سپس به حضرت سجاد(ع) و سپس به دنیا که از این نعمت بی نظیر الهی محروم بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه اگر شیعیان از روز اول صحیفه را به جهانیان معرفی می کردند، تمام دنیا شعار ما را قبول می‌کرد، یادآور شد: صحیفه دارای مطالبی است که انسان از هر مکتبی آن را قبول خواهد کرد و ایمان خواهد آورد.

حجت الاسلاموالمسلمین پوراکبر با بیان اینکه می توان با انجام اقدامات زیر ساختی همدان را به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه معرفی کنیم، گفت: طرح آشنا کردن جامعه با صحیفه سجادیه را ابتدا در ۱۸۶ مسجد شهر بابل آغاز کردیم که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شدیم.

ائمه جماعات روزهای سه شنبه را به صحیفه سجادیه اختصاص می دهند

وی با اشاره به اینکه پس از بابل با سفر به استان های مختلف، این طرح را برای مردم تبیین کردیم، مطرح کرد: در این طرح مقرر شده تا ائمه جماعات روز سه شنبه را به صحیفه سجادیه اختصاص دهند و پس از نماز ضمن قرائت دعا، در خصوص ادعیه آن با مردم صحبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha