دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام موسوی

 حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین از برگزاری حلقه های قرآنی در مدارس علمیه قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی شالی، عصر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین گفت: قرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم(ص) است. برگزاری محافل قرآنی در شهرها و روستاها اتفاق مبارکی است که می‌تواند موجب بکارگیری تعالیم قرآنی در زندگی نسل جوان شود.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانی و جوانی، بهار عمر و هنگام شکوفایی آن و آغاز فراز و نشیب‌های روحی و جسمی و رسیدن به رشد است، چرا که در این دوره شخصیت انسان شکل می‌گیرد و پرسش‌های فکری و فرهنگی بسیاری در ذهن جوان پیدا می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: بر این باوریم که نهادی همچون حوزه علمیه وظیفه دارد قرآن کریم را که تجلی‌گاه خداوند و یگانه و وسیله ارتباط میان بندگان و آفریدگار جهان است، به میان جوانان بیاورد و آنان را با کتاب خدا آشنا، و اندیشه و عمل آنها را با قرآن هماهنگ کند و این گونه، قرآن را از مهجوریت خارج سازد.

وی، ترویج فرهنگ قرآنی را  سبب عطر آگین شدن فضای جامعه دانست و بیان کرد: بهترین فرصت برای آشنایی با قرآن و معارف قرآنی، دوره نوجوانی و جوانی است.

حجت الاسلام موسوی به برگزاری حلقه های قرآنی در مدارس علمیه اشاره و بیان کرد: خوشبختانه حوزه علمیه قزوین توانسته در این عرصه گام های خوبی بردارد.

وی ادامه داد: ما همه مدیون قرآنیم و اگر تمام عمر خود را صرف آن کنیم باز هم نمی توانیم حق مطلب را ادا نماییم.

حلقه های قرآنی در مدارس علمیه قزوین برگزار می شود

 انتهای پیام /

حلقه های قرآنی در مدارس علمیه قزوین برگزار می شود

حلقه های قرآنی در مدارس علمیه قزوین برگزار می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha