جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنفرانس قرآن و اهل‌بیت

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین امین شهیدی اظهار داشت: سازمان دانشجویان امامیه تنها یک سازمان نیست بلکه علاوه بر نهضت اسلامی، محافظ و مروج تفکرات اسلامی در پاکستان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» در گردهمایی سالانه سازمان دانشجویان امامیه پاکستان، کنفرانسی با عنوان «قرآن و اهل‌بیت» برگزار شد که در آن علما و دانشمندان برجسته به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی، رئیس حزب امت واحده پاکستان در سخنرانی خود گفت: شیعیان از نظر ایدئولوژی، نظریه ویژه خود را دارند. اسلام به عنوان سبک زندگی آمده است که پر از عدالت می باشد و شیعیان مسئولیت پاسداری از اسلام را بر عهده گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: نهضت امام خمینی و تفکرات تأثیرگذار آن علیه استکبار جهانی در جهان گسترش یافته است که از کربلا آغاز شده بود و اکنون پرچم آن در دست آیت الله خامنه ای رهبر جهان مسلمین است.

حجت‌الاسلام امین شهیدی اظهار داشت: سازمان دانشجویان امامیه تنها یک سازمان نیست بلکه علاوه بر نهضت اسلامی، محافظ و مروج تفکرات اسلامی در پاکستان است. نمونه‌های بارز آن اقدامات انجام شده در دانشگاه ها است که شامل افزایش سطح آگاهی دانشجویان نسبت به دین، و آگاه کردن آنان از حق و باطل می باشد. همچنین ایدئولوژی سازمان دانشجویان امامیه به یک مکتب، فرقه یا سازمان محدود نمی شود، بلکه دامنه فعالیت این سازمان تمامی جهان را در بر می‌گیرد که فعالیت پنجاه سال گذشته، شاهدی بر آن است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر جوانی قربانی انحراف شود، جلوگیری و همکاری با وی بر هر کسی لازم است و همکاری در امور خیر اصل قرآنی است. ارتباط ما با عراقی ها، یمنی ها، ایرانی ها و کشمیری ها بنابر همین اصل است. باید در پرتو آیات قرآن در هر جنبش تقویت اسلام شرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد و بنیانگذاران سازمان دانشجویان امامیه پاکستان را آگاه، با بصیرت و شجاع دانست و گفت: سازمان دانشجویان امامیه علیرغم مشکلات فراوان به مسیر خود ادامه داد که باعث رسیدن به هدف شد. حتی در این عصر وسوسه انگیز، زیر پرچم رهبری، درحال حرکت به جلو است.

وی افزود: جوانان سازمان دانشجویان امامیه قابل تحسین هستند که با وجود مشکلات گوناگون، گرفتار یأس و ناامیدی نشدند و پرچم حمایت از مظلومان را برافراشته و چراغ امید را روشن کرده اند و در این زمان پرآشوب حامی سرسخت مظلومین جهانیان هستند.

وی در پایان تاکید کرد: مشکلاتی که شیعیان در پاکستان با آن مواجه است ناشی از استکبار جهانی است. کشورهای مسلمان به ویژه پاکستان دشمن و دوست خود را بشناسند تا با بحران های مختلفی روبرو نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha