دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانم صدیقه سادات شاکر، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان

خانم شاکر در جمع بانوان طلبه اردکانی گفت: هدف از تحصیل دروس حوزه این است که دین را بشناسیم و عامل و مروّج آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، خانم صدیقه سادات شاکر، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان به روایتی از پیامبر (صلی الله علیه و آله) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: «عالم، در میان جاهلان همچون زنده ای در میان مردگان است و همه موجودات حتی ماهی های دریا و جنبندگان زمین و وحوش بیابان ها و حیوانات اهلی برای طالب علم استغفار می کنند.  پس در جستجوی علم باشید که سبب اتصال میان شما و خدای عزوجل است و طلب علم بر هر مسلمانی واجب است.»

 وی ادامه داد: بر اساس این روایت، خداوند جایگاه ویژه‌ای برای عالم و طلب کننده علم قرار داده است، به گونه‌ای که ماهیان دریا هم برایش طلب استغفار و آمرزش می‌کنند.

فعالی فرهنگی حوزه خواهران تصریح کرد: همان گونه که در احادیث، داشتن نیت الهی افضل اعمال شمرده می‌شود، باید طلاب علوم دینی نیز در درس خواندن و کسب دانش، رضای خدا را مدنظر قرار دهند.

شاکر ادامه داد: تواضع نتیجه رضایت الهی است؛ تواضع به این معنا که طلبه با ورودش به حوزه،  نسبت به والدین، همسر و فرزندان فروتنی بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: هدف از تحصیل دروس حوزه این است که دین را بشناسیم و عامل و مروج آن باشیم. طلبه از همان ابتدا هدف خود را در سه عرصه‌ی مبلغ، محقق و مدرس بودن مشخص کند.

شاکر در پایان خاطر نشان کرد: رفتار و حرکات طلاب در زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه مردم است، لذا باید مراقب باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha