چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 989842
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی

حوزه/ حجت‌ الاسلام و المسلمین راشد یزدی با اشاره به مسئله بیماری کرونا، گفت: امیدواریم توصیه متخصصان را عمل کنیم و بدانیم که از نظر عقلی نیز لازم است کلام آن‌ها را جدی بگیریم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین راشد یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد درباره لزوم رعایت مسائل بهداشتی برای جلوگیری از بیماری کرونا، گفت: همانطور که در عالم پزشکی گفته می‌شود که پیشگیری بهتر از درمان است، از نظر دینی هم توصیه درست و بجایی است؛ زیرا در مباحث اخلاقی توصیه شده که گناه نکنید.
وی با اشاره به احادیثی از حضرت علی(ع) در این زمینه، گفت: حضرت در جایی می‌فرمایند: گناه‌نکردن بهتر از ثواب‌کردن است (اجتناب السیئات اولی من اکتساب الحسنات) و نیز در جای دیگری می‌فرمایند: چشم‌پوشی از گناه، بهترین عبادات است (غَضُّ الطَّرفِ عَن مَحارِمِ اللّهِ سُبحانَهُ أفضَلُ عِبادَةٍ).
حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی، توضیح داد: کلام امیرمؤمنان(ع) نشان از اهمیت بحث پرهیز دارد و توصیه‌هایی مثل ماسک‌زدن و رعایت فاصله‌های اجتماعی از مصادیق همین پرهیز است و کسی که رعایت نمی‌کند، ناپرهیزی کرده است.
این خطیب و مبلغ پیشکسوت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه انسان اگر اراده داشته باشد، باید سعی کند که مریض نشود، نه اینکه بعد از مریضی برای مداوا اقدام نماید، گفت: امیدواریم توصیه متخصصان را عمل کنیم و بدانیم که از نظر عقلی نیز لازم است که کلام آن‌ها را جدی بگیریم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha