یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تسلیت

حوزه/ نماینده ولی فقیه و مسئولان آذربایجان‌شرقی در پیام های جداگانه ای درگذشت مداح اهل‌بیت(ع) و رزمنده دوران دفاع مقدس حاج بیوک آسایش را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، حوزه علمیه استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مسئول نمایندگی ولی فقیه و فرمانده سپاه عاشورا و استاندار آذربایجان شرقی، در پیام های جداگانه ایی درگذشت مداح اهل‌بیت(ع) و رزمنده دوران دفاع مقدس حاج بیوک آسایش را تسلیت گفتند.

متن پیام نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

انا لله و انا الیه راجعون


خبر درگذشت مداح مخلص و انقلابی، مرحوم آقای حاج بیوک آقا آسایش، دردی جانگاه در قلب هایمان گذاشت و موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

حاج بیوک آسایش جاوید، از رزمندگان لشکر ۳۱ عاشورا بود که در دوران دفاع مقدس، توانایی‌های رزمی خویش را توأم با نفس گرم و صدای حزینش به خدمت گرفت و امروز بعد از مدت ها فراق از همرزمان آسمانی اش به دیدار فرزند عالی مقام و شهیدش علی آسایش جاوید شتافت.

خاکریزهای اعتقادی رزمندگان اسلام و اهالی مؤمن و متدین شهر تبریز و خطه آذربایجان با نوای عاشورایی آن مرد مؤمن و پاک نهاد مانوس بودند و این نوا برای همیشه در اذهان ارادتمندان آستان اهل بیت علیهم السلام به ودیعه خواهد ماند.

اینجانب با تسلیت فقدان این دلسوخته و عاشق و ذاکر صاحب نام حضرات معصومین علیهم السلام و پیشکسوت مدح و مرثیه و تربیت یافته مکتب شیعه و اهل بیت(ع) را به جامعه حسینی و خاندان مکرم ایشان، همه همرزمان و یاران ایشان در سپاه عاشورا تسلیت عرض نموده و علوّ درجات و حشر با اولیای الهی آن فقید سعید، و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

یاد و خاطره این مداح پرآوازه، بصیر، ولایت‌مدار و ذاکر با اخلاص اهل بیت (علیهم السلام) برای همیشه در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

سید محمد علی آل هاشم

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

متن پیام حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی :

انا لله و انا الیه راجعون

درگذاشت مداح مخلص و با صفای اهل‌بیت(علیهم السلام) آقای حاج بیوک آقا آسایش موجب تأثر فراوان گردید.

نام و نوای آن مرحوم، نغمه‌ای آشنا برای رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در دوران پرافتخار دفاع مقدس، به‌ ویژه رزمندگان لشگر عاشورا بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی، مردم شریف تبریز برای این فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و هم‌نشینی با فرزند شهیدش برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

اسماعیل روشن تن

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

متن پیام اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی:

حاج بیوک آسایش جاوید پدر شهید محمدعلی آسایش جاوید و جانباز و رزمنده سرافراز دفاع مقدس بود که سال‌ها در دستگاه اباعبدالله (ع) خادمی کرد و امروز بعداز تحمل یک دوره بیماری کلیوی به یاران شهیدش پیوست.

حاج بیوک آقا بدون شک یکی از بزرگان عرصه مداحی تبریز و ۸ سال دفاع مقدس بود که نوحه‌هایش در رسای سید الشهدا خاطرات زیادی را برای علاقه‌مندان رقم زده بود.

اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تسلیت عروج این مداح گرانقدر اهل بیت عصمت و طهارت و دفاع مقدس، برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران آذربایجان شرقی، عموم علاقمندان آن ذاکر اهل بیت (ع) و خانواده محترم آسایش صبر جزیل مسالت دارد.

حسن شعبانی

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی

متن پیام مسئول نمایندگی ولی فقیه و فرمانده سپاه عاشورا:

بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ

فقدان اسف‌انگیز مداح مخلص و باارزش اهل‌بیت(علیهم السلام) آقای حاج بیوک آقا آسایش موجب تأثر فراوان گردید.

ایشان از همان روزهای نخست قیام حضرت روح الله(ره) لباس قیام و انقلابِ اسلامی به تن کرد و تا پایان عمر در همین مسیر نورانی برقرار ماند. این گوهر ارزشمند لشکر عاشورا، در دوران دفاع مقدس با اشعار شورآفرین، روح حماسه و مقاومت در کالبد رزمندگان و مردم عزیزمان می دمید و حقاً شورآفرین عشق و حماسه بود و حسینی وار فرزند خود "محمد علی آسایش جاوید" را نیز در راه انقلاب و اسلام به قربانگاه فرستاد.

حاج بیوک آقا مداح تراز انقلاب اسلامی است. مداحی او سرشار از رجزها و شعارهای انقلابی و حماسی بود و در سیره مداحی او "محتوا بر فرم" غلبه داشت. ایشان تندیس اخلاق و اخلاص بود و هم در جنگ سخت به عنوان رزمنده لشکر عاشورا حضوری موثر داشت و هم در جنگ نرم با هنر مداحی و ستایشگری خود در خدمت ترویج معارف اسلام ناب و انقلاب اسلامی بود.

رحلت او برای رزمندگان لشکر عاشورا و جامعه حسینی تبریز و آذربایجان خسران بزرگی است، اینجانبان درگذشت ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده مکرم شان، پیشکسوتان جهاد و شهادت، جامعه مداحان استان و عموم مردم غیور تبریز تسلیت گفته و هم نشینی این عزیز سفر کرده را با حضرت سیدالشهدا از درگاه ایزد منان خواهانیم.

حجت الاسلام والمسلمین سرایی
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده
فرمانده سپاه عاشورا

متن پیام استاندار آذربایجان‌شرقی:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

درگذشت مداح دلسوخته و ذاکر بااخلاص اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حاج بیوک آسایش موجب تالّم و تاثّر فراوان اینجانب گردید.

مرحوم حاج بیوک آقا آسایش از مصادیق بارز "مداح انقلابی" و نمونه روشن و برجسته "اصحاب آخر الزمانی سیدالشهدا" بود.

امروز مجاهدی نستوه و انقلابی و پیرغلامی مخلص که تمام عمر، ذکر، سخن و قدمش در خدمت اسلام و نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی بود از میان ما پر کشید.

او در لباس رزمندگی لشکر عاشورا و در کسوت ستایشگرِ حماسه سازان عاشورایی در جبهه ها حضور می یافت و فرزندش محمد علی نیز پای ثابت جبهه ها بود، و در نصر هفت، علی خود را تقدیم علی اکبرِ حسین(ع) کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان، مردم شریف تبریز، پیشکسوتان لشکر همیشه پیروز عاشورا، جامعه مداحان و ستایش گران آئینی آذربایجان، هیئات مذهبی استان، برای این فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

زین‌العابدین رضوی خرم

استاندار آذربایجان‌شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha