دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ طلاب میانه ای، پای درس اخلاق نماینده ولی فقیه در اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله حامدی(ره) میانه گفت: طلاب باید قدر اساتید خود را بدانند و از فرصت طلبگی بهترین استفاده را ببرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت الله حامدی(ره) میانه گفت: قدسیت کار طلبه در این است که کار ائمه معصومین(ع) را ادامه می‌دهد و با این کار رفتار و منش ائمه معصومین را در دنیا زنده نگه می‌دارد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: بصیرت، آگاه به زمان بودن، شور و نشاط انقلابی و جهادی، لازمه و اساس کار طلبگی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: طلاب باید قدر اساتید خود را بدانند و از فرصت ناب طلبگی بهترین استفاده را ببرند و برای رسیدن به حدنصاب دین‌شناسی، مطالعه مستمر آیات و روایات و ارتباط با عالمان دین ضروری است.

وی با اشاره به روش تحصیل طلاب، گفت: طلاب باید، ادبیات عرب را با دقت،جدیت بخوانند، زیرا که لطائف ادبیات عرب، تاثیر فراوانی در فهم آیات و روایات دارد.
نکته بعدی ایشان مربوط به استفاده صحیح از جوانی و لحظات عمر بود.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه، پرهیز از کارهای خلاف مروت، حلم در برابر جاهلان، تواضع، وقار و سنگینی، تناسب ظاهر، آگاهی به زمان، نماز شب، انس با قرآن را از موارد زی طلبگی برشمرد.

https://media.hawzahnews.com/d/2021/11/15/4/1320046.jpg

https://media.hawzahnews.com/d/2021/11/15/4/1320044.jpg

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha