جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر وزیر جنگ اسرائیل به مراکش

حوزه/ وزیر جنگ اسرائیل هفته آینده طی یک سفر امنیتی از قبل تعریف شده راهی پادشاهی مراکش در صحرای شمالی آفریقا خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از lepetitjournalmarocain، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته آینده و با برنامه ریزی از پیش مشخص شده راهی پادشاهی مراکش خواهد شد و در جریان این سفر با سران این کشور از جمله عبدالطیف لودی وزیر دفاع و پشتیبانی این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته بسیاری از رسانه ها از جمله post Jerusalem در جریان این سفر که به عنوان دومین سفر رسمی سران اسرائیلی به مراکش در طول تاریخ از آن یاد می شود پیمان نامه های امنیتی و قرارداد های تجهیزاتی نیز به امضای طرفین خواهد رسید.

به نوشته سایت خبری lepetitjournalmarocain پادشاهی مراکش علاقه خاصی به هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی از نوع پهپاد های هاروپ دارد که سال گذشته در جریان جنگ بین آذربایجان و ارمنستان توانایی خود را نشان داده بودند.

همچنین قابل توجه است که خبر سفر قریب الوقوع وزیر جنگ اسرائیل برای اولین بار توسط دکتر ناصر بوریتا وزیر امور خارجه مراکش رسانه ای شد که به سرعت مورد انتقاد بخش عظیمی از جامعه مدنی این کشور قرار گرفت.

لازم به ذکر است در ماه اوت سال جاری اولین سفر رسمی یک مقام بلند پایه اسرائیلی به مراکش انجام شد که طی این سفر وزیر وقت امور خارجه رژیم صهیونیستی با سران ارشد مراکشی دیدار کرد و از آنجا سنگ بنای عادی سازی روابط این کشور بزرگ اسلامی با فرهنگی غنی در قاره آفریقا با رژیم غاصب قدس نهاده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عیسی GB ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    با سلام. مراکش به عنوان هشتمین کشور آفریقای عربی روابط خود را با اسرائیل عادی میکند که این موج اخیر عادی سازی نگران کننده بوده و مستلزم توجه بیشتر ملت ها می باشد. ممنون از حوزه نیوز
  • کریم‌زاده IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام علیکم. با نگاهی مختصر به تاریخ پر تلاطم مراکش میشود به راحتی این نکته را دریافت که این کشور با همسایه خود کشور الجزایر همواره بر سر بخش بزرگی از صحرای آفریقا مناقشاتی داشته و دارند