شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بیانات رهبری باید مورد تحلیل قرار گیرد، گفت: اساتید بسیجی و روحانیونی که دغدغه تمدن اسلامی را دارند باید مولفه‌ها و مسیر دستیابی به آن را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر سه شنبه در دیدار با سید محمود هاشمی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب مباحث علمی و پیشرفت علمی کشور است، اظهار داشت: مخاطب اصلی مقام معظم رهبری برای رفع این دغدغه‌ها اساتید بسیجی کشور هستند.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی و بسیج اساتید باید خلاهای موجود را شناسایی و برطرف کنند، گفت: ممکن است خیلی از مشکلات را گروه‌های مختلفی بتوانند برطرف کنند، اما بعضی از مسائل فقط مربوط به بسیج اساتید است و آنها توان انجام آن را دارند.

امام جمعه همدان افزود: در رفع برخی از مشکلات، بسیج اساتید را می‌توان مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب دانست و آنها باید با برنامه ریزی در این مسیر برای حل مشکلات قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون مخاطب دغدغه‌های مقام معظم رهبری هستند، گفت: یکی از انتظارات موجود، بحث، اسلامی سازی دانشگاه ها است، چرا که صرفا تربیت یک دانشجو مسلمان کافی نیست، بلکه لازم است تا در ساختارهای مناسب این تربیت و آموزش شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در نظام اقتصادی، اجتماعی غیر اسلامی حتی اگر شخص مسلمان نیز حضور داشته باشد، دولت اسلامی شکل نمی‌گیرد، مطرح کرد: یکی از مسائل مهم، تشکیل دولت اسلامی است که باید برای تحقق آن با قدرت قدم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه حضور یک مدیر معتقد، باعث شکل گیری دولت اسلامی نخواهد بود، اظهار داشت: حضور مدیر معتقد در کنار ساختار و محتوای صحیح و اسلامی است که حکومت اسلامی را به وجود می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در کنار بسیج اساتید باید محتوا و ساختار اسلامی ارائه کنند، عنوان کرد: اگر ساختارها تغییر نکند، با وجود تغییر مدیر باز هم عملکرد ها و نتایج یکسان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تربیت مدیر خوب بر عهده بسیج اساتید و از طریق برگزاری دوره‌هایی همچون طرح ولایت است، گفت: امروز باید برای ارائه نظام اقتصادی دولت اسلامی از همه ظرفیت ها استفاده کرد و در این بین نقش بسیج اساتید و حوزه‌های علمیه پر رنگ تر از باقی نهادها است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری باید مورد تحلیل قرار گیرد، خاطر نشان کرد: تبیین اینکه تمدن اسلامی چیست و راه تحقق آن چگونه است، انتظاری است که از بسیج اساتید وجود دارد.

وی ادامه داد: اساتید بسیجی و روحانیونی که دغدغه تمدن اسلامی را دارند باید مولفه‌های آن و مسیر دستیابی به آن را مشخص کنند و در بازسازی ساختارها و مفاهیم، ورودی جدی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه اگر مفاهیم به درستی تبیین نشود، تلاش ها نیز به نتیجه نخواهد رسید، مطرح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت سیزدهم بر لزوم استفاده و ارتباط با نخبگان تاکید داشتند، امیدواریم این موضوع در کشور و در استان به درستی عملی شود و این ظرفیت به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha