سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / جلسه وحدت حوزه و دانشگاه با حضور مسئولان حوزوی و دانشگاهی ملایر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن با بیان اینکه در علومی که تخصص ما است نباید محتاج کشورهای غربی باشیم، گفت: برای مطالعه تاریخ تشیع و اهل بیت چرا باید به سراغ متون دانشگاه‌های خارجی برویم، در حالی که کشور ما و منطقه، محل اصلی این اتفاقات در طول تاریخ بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام مهران ایلخانی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن، صبح امروز در سلسله نشست‌های وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های امروز جامعه شناخت امام خمینی(ره) و فعالیت‌های ایشان است، اظهار داشت: امام(ره) با انقلاب اسلامی تاریخ تشیع که به انحطاط رفته بود را به ریل اصلی خود برگرداند.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به انقلاب اسلامی امتیاز دهیم، باید به صورت منصفانه این کار را انجام دهیم، گفت: اگر انقلاب اسلامی را با دولت‌های غربی مقایسه می‌کنیم باید در گام اول چهل سالگی انقلابی همچون انقلاب کبیر فرانسه را با چهل سالگی انقلاب اسلامی مقایسه کنیم نه اینکه انقلاب نو پای ما را با امروز فرانسه که ۲۸۰ سال از انقلابش گذشته مقایسه شود.

حجت الاسلام ایلخانی با اشاره به اینکه یکی از تئوری‌های حضرت امام(ره) بحث وحدت حوزه و دانشگاه بود، مطرح کرد: با تمام اقداماتی که در طول این سال‌ها انجام شده اما باید گفت که هنوز به آن مرحله مورد نظر امامین انقلاب دست پیدا نکرده‌ایم و در این عرصه کار انجام نشده بسیاری وجود دارد.

وی افزود: حوزه علمیه نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی است و دانشگاه نیز برای ادامه راه و جهت دهی علمی باید از حوزه‌های علمیه و طلاب بهره ببرد و همچنین برای دانشگاه اسلامی، نیازمند تزریق محورهای تربیتی حوزه در دانشگاه هستیم.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن با بیان اینکه در علومی که تخصص ما است نباید محتاج کشورهای غربی باشیم، گفت: برای مطالعه تاریخ تشیع و اهل بیت چرا باید به سراغ متون دانشگاه‌های خارجی برویم، در حالی که کشور ما و منطقه، محل اصلی این اتفاقات در طول تاریخ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در کنار هم برای ارتقا جایگاه علمی جهان تشیع قرار گیرند، ابراز کرد: امروز باید ما در عرصه قرآن پژوهی و یا تاریخ تشیع سرآمد جهان باشیم.

حجت الاسلام ایلخانی با اشاره به اینکه در واقعیت‌های تاریخی، دانشگاه و حوزه باید منبع اصلی باشند نه سوربن فرانسه، عنوان کرد: لازم است تا با معرفی پروژه‌هایی در راستای آن فعالیت‌های تحقیقاتی صورت گیرد که از جمله آن می‌توان به مطالعه سرگذشت و تاریخچه کشمیر که مسلمان و شیعه هستند پرداخت، طرحی که کمتر به آن پرداخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha