سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه باید تلاش شود که دولت معیشت مردم را بهبود ببخشد، بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ هم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: وقت ما آنقدر زیاد نیست که این موضوع مهم را به تأخیر بیندازیم چرا که رفتن و مرگ بسیار نزدیک است و باید خود را آماده عالم آخرت کنیم.

وی با بیان این مطلب که دو اصل بسیار مهم و خطرناک هواپرستی و دنیاپرستی است که شقاوت را در انسان‌ها شکل می‌دهد، اظهار داشت: این دو اصل نباید از حد خود تجاوز کنند از طرف دیگر این میل‌ها نباید فرمانده عقل شوند چرا که عواقب خطرناکی در انتظار انسان هواپرست است که یکی از آنها، غفلت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از عواقب هواپرستی، کفر است، عنوان کرد: این افراد قدرت درک حق و حقیقت را از دست می‌دهند چرا که از هوا و هوس پیروی می‌کنند و دست پیش داوری می‌زنند و زود قضاوت می‌کنند همچنین تمایلات درونی که منفعت غیر خدا در نظر گرفته می‌شود، موجب حرکت در مسیر کفر می‌شود.

منصب پرستی ها موجب ایجاد فاصله از حق می‌شود

وی اضافه کرد: منصب پرستی ها موجب ایجاد فاصله از حق می‌شود و این افراد وقتی به منصبی هم می رسند، می‌خواهند آن را حفظ کنند که یک امر یک مسئله اساسی است از طرف دیگر در هر مجلس و برنامه‌ای که بوی هوا و هوس داشته باشد، باید جلسه را ترک کرد.

امام جمعه کرمان ضمن تسلیت و تبریک شهادت ۳ تن از نیروهای انتظامی استان کرمان، تصریح کرد: امیدواریم خط و راه شهدا را در زندگی پیاده کنیم.

وی ضمن گرامیداشت و تسلیت سالگرد درگذشت آیت الله جعفری، اضافه کرد: این مرد که در زندگی بسیار ساده و قانع به حداقل‌ها بود. نوع زندگی وی هم تراز با قشر متوسط رو به پایین بود همچنین این شخصیت در میدان‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب علیرغم تهدیدها، حضور داشت از طرف دیگر وی بصیر بود و به دیگران آگاهی می‌بخشید و صادقانه به مردم خدمت می‌کرد.

دولت معیشت مردم را بهبود ببخشد

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی آغاز هفته بسیج را تبریک گفت و افزود: این فرهنگ و تفکر بسیج در داخل عامل نجات و در صدور آن در سایر کشورها موفق بوده‌ایم از طرف دیگر بسیج در همه صحنه‌ها حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود که دولت معیشت مردم را بهبود ببخشد، عنوان کرد: دولت با دقت و سرعت باید نیروهای جهادی و انقلاب را در رده‌های مختلف ساماندهی کند، همچنین در بحث سیاست خارجی باید با اقتدار از حقوق مردم دفاع کرد که البته دولت در همین مسیر حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ، تصریح کرد: امیدواریم در کنار دولت گسترش فرهنگ دینی را تبیین کنیم و الگویی برای سایر کشورها شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha