جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مدیران در سطوح مختلف باید رویکرد و عملکرد رهبر معظم انقلاب در رابطه با برخورد با نخبگان را الگوی خود قرار دهند، گفت: حضور نخبگان منافع برخی از افراد رانت خوار را تهدید می‌کند و لذا این افراد برای ورود نخبگان و در عرصه حمایت از آنها در حال سنگ‌اندازی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به اینکه در فضای رسانه‌ای عملکرد دولت سیزدهم با ۱۰۰ روز دولت سابق مقایسه می‌شود، اظهار داشت:باید از عملکرد و تلاش دولت در مدت زمان روی کار آمدن برای رفع مشکلات مردم تشکر کرد.

وی افزود: رویکرد دولت در عرصه بین‌المللی مبتنی برای آموزه‌های دینی و انقلابی بوده و در عرصه واکسیناسیون نیز مدیریت خوبی را از دولت شاهد بوده‌ایم و امیدواریم مردم هم در این مسیر مسئولان را همراهی کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور بدون واسطه با مردم، یادآور شد: در مدیریت جهادی و مردمی بودن که جز شعارهای دولت بوده، دولت سیزدهم در تحقق این شعار نمره خوبی را دریافت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای کنترل گرانی‌ها باید برنامه کوتاه‌مدتی را طراحی کند، گفت: در کنار بازار، رفع مشکل بورس از دیگر مطالبات و خواسته‌های به حق مردم است که باید در اسرع وقت اقدام جدی برای آن صورت گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دولت برای موفقیت و دستیابی به اهداف خود نیازمند حضور مدیرانی همراه با سیاست‌های خود است، یادآور شد: دولت در تعیین مدیران لایه‌های میانی باید سرعت عمل بیشتری داشته باشد و صرف انتخاب وزرا و استانداران نمی‌توان انتظار موفقیت از دولت را داشت.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در جامعه، اظهار داشت: از دولت و مجلس می‌خواهیم تا هر چه سریعتر وضعیت وزیر آموزش و پرورش و مدیران آن را تعیین تکلیف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان با اشاره به دیدار تعدادی از نخبگان با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: امروز لازم است تا مدیران در سطوح مختلف رویکرد و عملکرد رهبر معظم انقلاب در رابطه با برخورد با نخبگان را الگوی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: نباید در عرصه حمایت از نخبگان به بیان شعار بسنده کنیم بلکه لازم است شرایط استفاده از ظرفیت و توان نخبگان در کشور را مسئولان فراهم کنند.

امام جمعه همدان یکی از مشکلات اصلی نخبگان در کشور را عدم درک صحیح مدیران از نخبگی دانست و مطرح کرد: حضور نخبگان منافع برخی از افراد رانت خوار را تهدید می‌کند و لذا این افراد برای ورود نخبگان و در عرصه حمایت از آنها در حال سنگ‌اندازی هستند.

وی با گلایه از اینکه نخبگان نباید در پیچ و خم‌های اداری معطل شوند، گفت: متاسفانه برخی از منصب‌ها نخبگان را به مهاجرت دعوت می‌کنند و این یک خیانت است چرا که پس از پرورش نخبه ای در کشور، عده ای با سوء مدیریت باعث تشویق نخبگان به مهاجرت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه در دنیای امروز دیگر نفت، معدن و یا زمین‌های کشاورزی ثروت محسوب نمی‌شوند، ابراز کرد: آنچه از آن باید به عنوان ثروت یاد می شود، ذهن و مغز نخبگان است که توانایی ایجاد ارزش افزوده دارند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی‌ها به دنبال جذب نخبگان کشورهای دیگر هستند چرا که می‌دانند جذب هر نخبه، یک میلیون دلار ارزش برای کشورشان به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه نخبگان بسیاری در کشور حضور دارند که باید از آنها حمایت کرد، گفت: گاهی یک اپلیکشین یا سایت در دنیا طراحی می‌شود که درآمد آن به اندازه بودجه یک سال کشور ما خواهد بود، بنابراین باید بتوانیم از این ظرفیت‌ عظیم در داخل کشور به نحو احسن استفاده کرد.

وی با طرح این سوال که تا کی باید محصولات خود را به صورت خام به فروش برسانیم، یادآور شد: نخبه در میدان عمل باید احساس کند قدردان او هستند و به معنای واقعی کلمه به او میدان داده می شود.

امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌ پیشرفت کشور و تحقق تمدن اسلامی، عنوان کرد: هر جا نیاز به خدمت رسانی باشد این بسیج است که در صحنه حضور دارد و برای حل بحران‌ها پای کار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha