دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ن

امام جمعه کاشان با بیان اینکه سرنوشت اقتصادی بیش از ۴۰ میلیون ایرانی با بازار سرمایه و بورس گره خورده است، گفت: باید در بازار سرمایه و بورس ثبات و آرامش به وجود آید و تدبیرهای لازم اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: مردم ایران اسلامی در دوران در دفاع مقدس توانستند خودشان را ارزیابی و با روحیه جهادی بازسازی کنند.

وی، دفاع ایران اسلامی در جنگ تحمیلی را دفاع بزرگ دینی و ملی و مظهر معنویت و دینداری دانست و تصریح کرد: این دفاع مقدس مظهر آرمان خواهی، ایثار و خودگذشتگی، ایستادگی و شجاعت، و شهامت و پایداری، مقاومت و پایمردی و مظهر تدبیر، حکمت و عقلانیت بود.

عضو خبرگان رهبری، نیروهای مدافع کشور را افرادی خدایی و بسیجی برشمرد و گفت: این نیروهای مدافع کشور، در لباس مقدس ارتش و یا سبز و زیبای پاسداری و یا در لباس خدمت و ارایه انجام وظیفه سنگر جهاد و جهادگری باشند، همه نیروهای الهی و بسیجی هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر تفکر بسیجی در کشور حاکم نبود، به طور قطع پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد، افزود: تفکر بسیجی همان تفکر جهادی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز سخت به تفکر بسیجی، تفکر مقاومت، سلحشوری و پایمردی نیازمند هستیم.

آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: ملت ولایتمدار ایران توانست با تفکر بسیجی به عنوان نماد تمامی ملت‌ها و الگوی همه بشریت یک انقلاب دینی را عهده دار باشد، که این مهم کار آسانی نیست، انقلاب اسلامی برای حمایت از دین و برای دنباله‌روی از یک رهبر تمام عیار دینی و مجتهد جامع‌الشرایط توانست انقلاب را به سامان برساند.

وی تاکید کرد: امروز نیز روحیه تفکر بسیجی باید در سرتاسر کشور در بازار، مرکزهای درمانی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها مانند دوران دفاع مقدس حاکم باشد چون پیروزی در لوای این تفکر در کشور حاکم خواهد بود.

امام جمعه کاشان با تبیین و ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز گذشته، گفت: ساده‌زیستی روحیه همگرایی، وحدت بین قوای سه گانه و دستگاه‌های حکومتی در این دولت بسیاز حایز اهمیت است.

به گفته وی، رئیس جمهوردر این مدت نشان داد که دولت در میدان و از روحیه و مدیریت جهادی و بسیجی برخوردار و همراه با وزیران در میان مردم و در صحنه خدمت حاضر است که با سفرهای استانی و دیدار با مردم و حضور فوری در صحنه حادثه‌ها مانند زمین لزره‌ها، انگیزش خدمت برای مردم را افزایش می‌دهد.

آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: دولت سیزدهم طی ۱۰۰ روز گذشته در زمینه‌های واکسیناسیون عمومی، پرداخت حقوق ماهانه البته بدون خلق پول و استقراض، رویکرد سفرهای استانی، تامین کالاهای راهبردی برا ی چند ماه آینده، کاهش نرخ رشد سیمان و آهن، خروج مسکن از رکود با طرح ساخت ۷۰۰ هزار مسکن، تعامل فعال وزارت خارجه با کشورهای همسایه و چین و روسیه و اروپای دوم که منجر به آزادسازی چهار میلیارد دلار دارایی‌های ایران شد و همچنین عضویت در سازمان شانگهای عملکرد خوب و مقبولی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در برخی محورها هنوز نمره مطلوبی کسب نکرده است، افزود: دولت برای رفع گرانی‌های بی‌رویه و بی‌منطق تاکنون توفیقی نداشته است و مواضع حوزه اقتصادی نیز تاکنون هماهنگ و محکم نبوده است، به طوزی که گاه مصاحبه‌های مکرر و متناقض از سوی افراد متعدد در این حوزه وجود دارد که موجب تعجب می‌شود.

خطیب جمعه کاشان گفت:: موانع و مشکل‌های موجود فراوان، پیج و خم اداری کمرشکن و فرایند اداری مردم را به خستگی واداشته و حتی انگیزه را از آنان گرفته است، دولت در زمینه بوروکراسی اداری و پیچ و خم غیرمنطقی اداری باید تلاش بیشتری کند.

وی، سفرهای استانی رئیس جمهوری در همه سطوح را بسیار زیبا و درخور تحسین برشمرد و اظهار امیدواری کرد: خروجی مطلوب از این سفرها مشاهده شود.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: در مذاکره‌های برجامی برای رفع یک مرتبه تحریم‌ها، ضرورت تداوم مواضع هوشمندانه لازم است.

وی با بیان اینکه سرنوشت اقتصادی بیش از ۴۰ میلیون ایرانی با بازار سرمایه و بورس گره خورده است، گفت: باید در بازار سرمایه و بورس ثبات و آرامش به وجود آید و تدبیرهای لازم اتخاذ شود.

امام جمعه کاشان در پایان تاکید کرد: این توقع‌ و انتظارها در حوزه عملکردی به دلیل نگاهی است که مردم به دولت انقلابی، بسیجی و مقبول دارند و دولت سیزدهم باید در زمینه محورهای یادشده گام‌های موثری بردارد تا اعتماد به‌دست آمده متزلزل نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha