یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 991497
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
مصاحبه اخذ مجوز تلبس طلاب گیلان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان گیلان گفت: مصاحبه اخذ مجوز تلبس ویژه طلاب استان گیلان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در گیلان، از برگزاری مصاحبه تلبس طلاب متقاضی تلبس و واجد شرایط توسط حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علی (ع) رشت خبر داد و گفت: تلبس به لباس روحانیت طبق مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه کشور انجام می‌گیرد و یکی از وظائف ذاتی معاونت تهذیب و تربیت حوزه است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: طلاب واجد شرایط بعد از نام نویسی در دوره‌های تلبس شرکت می‌کنند و زمینه‌های مختلف و مهارت‌های آموزشی و اخلاقی لازم را کسب می‌کنند؛ که امسال به خاطر شرایط کرونایی این کارگاه به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: طلاب بعد از گذراندن کارگاه تلبس ارزیابی می‌شوند؛ ارزیابی مشاوره و علمی از جمله فرایندی است که انجام می‌گیرد. طلاب بعد از قبول شدن در ارزیابی‌ها حکم تلبس را دریافت می‌کنند و می توانند به تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام اقدام کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان با بیان این که سال گذشته ۶۰ طلبه پس از طی کردن مراحل قانونی ملبس شدند، تصریح کرد: امسال نیز با طی روند مشخص شده حدوداً همین تعداد تا آخر سال معمم خواهند شد.

وی با اشاره به این که لباس روحانیت از شأن و منزلت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده طلاب و روحانیون است، حفظ شأنیت این لباس است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان گیلان گفت: مصاحبه اخذ مجوز تلبس ویژه طلاب استان گیلان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مصاحبه اخذ مجوز تلبس طلاب گیلان برگزار شد

مصاحبه اخذ مجوز تلبس طلاب گیلان برگزار شد

مصاحبه اخذ مجوز تلبس طلاب گیلان برگزار شد

مصاحبه اخذ مجوز تلبس طلاب گیلان برگزار شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha